به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید محی الدین طاهری، چهارشنبه در همایش تقدیر از خیران، حامیان و زکات دهندگان برتر فارس در شیراز، افزود: با یکپارچه شدن دستگاه‌های حمایتی و خیریه‌ها، کمک‌ به مددجویان و نیازمندان کیفی‌، اصولی و عادلانه‌تر خواهد شد.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز اظهار داشت: مرفهین بی درد همواره در طول تاریخ با قدرت‌های الهی همراهی نداشته و حتی برای ضربه زدن به آنها از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند.
طاهری، با اشاره به اینکه خیرانی در جامعه وجود دارند که حتی مسئولان دستگاه‌های حمایتی آنها را نمی شناسند، گفت: جایگاه کار خیر و انفاق به حدی ارزشمند است که بیش از 40 آیه در باب انفاق در قرآن کریم آمده است.
وی ادامه داد: انفاق و روی آوردن به انجام امور خیر موجب رشد درونی انسان شده و زشتی ها را از وجود آدمی می زداید.
تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع) بیان کرد: اگر با احتساب جمعیت، مقایسه ای در مورد میزان انجام کار خیرخواهانه و انفاق انجام شود، فارس در کشور در جایگاه نخست قرار دارد.
طاهری افزود: کمیته امداد می تواند زمینه ورود مستقیم خیران به کمک رسانی به مددجویان زیر پوشش این نهاد را فراهم کند.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در سطح جامعه و در فضا مجازی، علیه کمیته امداد تبلیغات سوء انجام داده و در آینده نیز خواهند داد، هرچند که این اقدامات تاثیر زیادی نداشته اما بهتر است این نهاد حمایتی در مورد فعالیت های خود اطلاع رسانی بیشتری داشته باشد.
طاهری بیان داشت: 90 درصد خانواده های زیر پوشش کمیته امداد در فارس صاحب خانه شده اند که این نشان از تلاش‌های سازنده در این نهاد دارد.

**فارس در جایگاه نخست انفاق کشور
مدیرکل کمیته امداد استان فارس هم در این همایش گفت: این استان به لحاظ جمعیتی در رتبه چهارم ایران و در حوزه جمع‌آوری صدقات، انفاق و ساخت مسکن برای نیازمندان در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
محمد بذرافشان ادامه داد: همچنین بیش از 500 هزار مشترک صندوق صدقات و 100 هزار حامی در سراسر این استان وجود دارد.
وی، بزرگترین سرمایه کمیته امداد را اعتماد خیران دانست و افزود: بسیاری از خیران در خفا و به صورت ناشناس اقدام به کمک‌رسانی به مددجویان کمیته امداد می‌کنند که این مساله دستاوردی است که باید قدردان آن باشیم.
در ادامه این همایش، از تعدادی از خیران، حامیان یتیمان و زکات دهندگان برتر استان فارس تجلیل شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.