به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام در سخنانی در این نشست، وحدت و برادری شیعیان و اهل سنت ایران در چهار دهه انقلاب اسلامی را یادآور شد و بر صیانت از این دستاورد مهم در راستای حفظ عزت مسلمانان جهان تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مناقشه های کنونی در عرصه بین المللی، ارتباط دادن این مباحث به موضوع نفت را نادرست خواند و آن را ناشی از رویارویی با تمدن توحیدی دانست.
دژکام گفت: در جهان امروز، دعوا بین 2 تمدن است، تمدنی که بر محور توحید است که متعلق به ما مسلمانان است و در طرف مقابل تمدن دیگر همه چیز را انکار می کنند.
امام جمعه شیراز اظهار داشت: برخی می پندارند دعوا بر سر نفت و مسائل مادی است در حالی که همه این مشکلات ناشی از آن است که آنها اصل قضیه را انکار کردند، دشمن هم تلاش دارد ما به جای اینکه به اصل قضیه بپردازیم حواس ما را به مطالب فرعی معطوف کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس خطاب به علما و روحانیون اهل سنت حاضر در این گردهمایی گفت: امروز شما بزرگوارانی که اینجا جمع شده اید به همه دنیا اعلام می کنید که اگر خیال می کنید شما شیاطین می توانید این صف متحد امت اسلامی را به نفع خود بشکنید اشتباه می کنید.
وی افزود: 40 سال این ملت قوی، استوار، محکم پای معارف دینی خود ایستاده و شیعه و سنی با هم برادر بوده اند.
دژکام گفت: این همایش باید سرآغاز همکاری های جدید شیعه و سنی باشد و آن این که در جاهایی که دشمن دارد به ما ایراد می گیرد یا فشار می آورد یا به دنبال نقطه ضعف است را بشناسیم و نگذاریم دشمن به هدف خود برسد.
وی ادامه داد: ما مسلمانان متوجه شده ایم اگر با هم باشیم دشمنان باز هم شکست خواهند خورد و عقب نشینی خواهند کرد و اگر متفرق باشیم همان است که امروز می بینید در هر گوشه از جهان هستی در کشورهای اسلامی به دنبال منافع خود هستند و در افغانستان، یمن، فلسطین و در اطراف عالم خون مسلمانان ریخته می شود چون تفرقه ایجاد کرده اند.

** افتتاح ساختمان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت لارستان
گزارش دیگری نیز حاکی است، ساختمان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت لارستان دوشنبه به مناسبت دهه فجر با حضور امام جمعه شیراز و معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و شمار دیگری از مسئولان و علمای اهل سنت به بهره برداری رسید.
این ساختمان در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع با زیربنای ۹۰۰ متر مربع با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال توسط دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور در شهر جدید لار ساخته شده است.
این ساختمان در ۲ طبقه دارای یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۲۰ نفر است.
شهرستان لار به مرکزیت لار در 378 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.