به گزارش ایرنا مرتضی رهنما، عصر دوشنبه با حضور در نمایشگاه دستاورد های 40 ساله انقلاب در استان فارس در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: روغن های زیتون که به کشور وارد می شود، تفاله زیتون است و امکان روغن گیری از این تفاله وجود ندارد.
وی بیان داشت: محصولاتی که مورد تایید استاندارد هستند، افزون بر نشان استاندارد، کُد 10 رقمی نیز بر روی محصولات نقش بسته و با ارسال این کُد به شماره پیامک 100001517 می توان از اصالت کالای مورد نظر اطمینان حاصل کرد.
رهنما در مورد نمک های یُددار گفت: برخی از افراد با توجه به اینکه نمک یُد دار تنها نمک مورد تایید و قابل استفاده برای انسان است سعی در این داشتند که نمک دریا را هم به عنوان نمک خوراکی معرفی کنند در حالیکه نمک دریا به علت وجود املاح، برای سلامت انسان زیانبار است و نمی تواند جایگزین نمک یُددار شود.
مدیرکل استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این اداره کل 106 آزمایشگاه همکار در زمینه های مختلف دارد و علاوه بر این آزمایشگاه ها، 16 آزمایشگاه تخصصی نیز کالاهای مورد نیاز را مورد ارزیابی قرار می دهند.
او افزود: حتی در اداره های گمرک شهرستان های شیراز، لامرد و جهرم خدمات استاندارد به متقاضیان ارایه می شود.
رهنما اضافه کرد: هیچ کالایی بدون نشان استاندارد در استان فارس صادر نمی شود و تمام کالاهای صادراتی باید مورد تایید این اداره کل باشد.
او گفت: هم اینک در استان فارس یک هزار واحد تولیدی زیر پوشش استاندارد قرار دارد، یک هزار و 300 کالا دارای نشان استاندارد هستند و این نوع محصولات فارس در سایر نقاط کشور نیز عرضه می شود.
رهنما افزود: بسته بندی و تکمیل زنجیره تولید از جمله مشکلاتی است که واحدهای تولیدی این استان با آن مواجه هستند.
مدیر کل استاندارد فارس بیان کرد: استاندارد، معیار توسعه یافتگی هر کشور است و ایران از بین 163 کشور در جایگاه بیست و دوم جهان قرار دارد و ظرف هشت سال اخیر هشت پله صعود کرده است.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.