به گزارش خبرنگار ایرنا مهرداد شریفی، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع اعتبارات این طرح ها بیش از 672میلیارد ریال برای ساخت و عملیات عمرانی پروژه ها صرف شده است.
وی ادامه داد: همچنین از مجموع یک هزار و 100 میلیارد ریالی که برای این طرح ها هزینه شده، 430 میلیارد ریال آن صرف تجهیز پروژه ها شده که از این میزان 250 میلیارد ریال آن مربوط به تجهیزات طرح های درمانی، 100 میلیارد متعلق به تجهیزات طرح های بهداشتی و مابقی برای تجهیزات حوزه توسعه صرف شده است.
شریفی اضافه کرد: بهره برداری از بیمارستان 32 تختخوابی شهید رضا زاده در قائمیه کازرون، بهره برداری از پروژه توسعه و تجهیز 2 بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد و حضرت ولی عصر(عج) خرامه از جمله این طرح هاست.
او گفت: راه اندازی چهار تخت مراقبت های ویژه نوزادان در بیمارستان شهدای نی ریز، افتتاح دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت فتح آباد کوار، توسعه آزمایشگاه بیمارستان امام هادی (ع) فراشبند و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمومنین(ع) کوار و بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) خرم بید، شمار دیگری از طرح های خدمات سلامت است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: تکمیل و تجهیز 11 بخش بیمارستانی از قبیل اتاق عمل و اتفاقات در بیمارستان های نمازی، ابن سینا و حضرت زینب (س) شیراز، شهدای نی ریز، حضرت ولی عصر (عج) ارسنجان و امام هادی (ع) فراشبند بخش دیگری از این طرح ها به شمار می آید.
به گفته شریفی، راه اندازی پنج کلینیک ویژه در مجتمع تخصصی و فوق تخصصی قطب الدین شیراز و همچنین شهرستان های ممسنی، سپیدان، کازرون و لامرد از جمله طرح هایی است که به مناسبت ایام دهه فجر در فارس به بهره برداری رسیده است.
او بیان کرد: افتتاح 11 مرکز خدمات جامع سلامت در سروستان، جوزکنگری سپیدان، شهر بهمن آباده، روستای کفری شیراز، میرزایی در شهرک شهید بهشتی شیراز، دشت ارژن، سینا در شیراز، فراشبند، ده شیخ لامرد و 2 مرکز خدمات جامع سلامت در داراب، تعداد دیگر از پروژه هایی است که مردم به عنوان طرح های تحول نظام سلامت، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از آن برخوردار می شوند.
شریفی، همچنین از راه اندازی پایگاه های اورژانس جاده اقلید، شماره 2 شهری فیروزآباد و وراوی مُهر، 15 خانه پزشک در آباده طشک، کامفیروز، خرم بید، ممسنی، مُهر، داراب و پاسارگاد به عنوان بخش دیگری از دستاوردهای علوم پزشکی در دهه فجر 97 نام برد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: افتتاح 17 خانه بهداشت در مناطق روستایی ارسنجان، کازرون، ممسنی، شیراز، اقلید، بوانات، خرامه، سروستان و مُهر از دیگر خدمات قابل بهره برداری در دهه فجر امسال است.
شریفی گفت: راه اندازی 12 خانه بهداشت سیار عشایری، افتتاح ساختمان دانشکده پیراپزشکی شیراز، هشت پایگاه سلامت در استان فارس، چهار ساختمان ستاد شبکه در شهرستان های پاسارگاد، مرودشت و سروستان و بخش زرقان از توابع شهرستان شیراز، از مجموعه طرح هایی است که به میمنت دهه فجر به بهره برداری رسیده است.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.