هادی پژوهش جهرمی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز اداره امور با برخی سوء تدبیرها و خودخواهی ها همراه است و هم مردم و هم انقلاب از چنین شرایطی رنج می برند.
وی چهل سالگی انقلاب را بیانگر پختگی و تجربه نظام دانست و اضافه کرد: باید امروز اداره امور کشور به شکلی بسیار مطلوب تر از گذشته انجام شود.
پژوهش جهرمی، حضور درتجمعات و تظاهرات ضد طاغوت در کنار سایر اقشار مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را از خاطرات خوب آن دوران برشمرد و افزود: در آن مقطع در استان فارس شهرهای جهرم، کازرون و شیراز جزو 11 شهر کشور بودند که در آنها حکومت نظامی اعلام شد اما به رغم فضای امنیتی حاکم مردم با شور و احساس انقلابی در تظاهرات شرکت می کردند.
او ادامه داد:شرایط حاکم بر کشور قبل از انقلاب به گونه ای بود که وقتی انقلاب پیروز شد همه احساس می کردند که آزاد شده اند و در فضای متفاوت با گذشته می توانند نفس بکشند و همین مساله شور و شوق و هیجان وصف ناپذیر در مردم ایجاد کرده بود.
پژوهش جهرمی با اشاره به شروع فعالیت کاری خود در جهاد سازندگی پس از پیروزی انقلاب افزود: در آن مقطع همه کسانی که در جهاد و یا هر مجموعه دیگری مشغول به کار بودند برای کار خود با عشق و علاقه وصف ناپذیر وقت می گذاشتند و زمان و مکان تاثیری بر کیفیت این خدمت صادقانه همراه با روحیه اخلاص و از خودگذشتگی نداشت.
معاون پیشین استاندار فارس اضافه کرد: بر خلاف آن زمان، به نظر می رسد امروز بعضا افراد وقتی می خواهند خدمتی را انجام دهند ابتدا به منافع و سود و زیان خود می اندیشند و بعد حاضر به انجام آن کار می شوند.
وی آغاز جنگ تحمیلی را یکی از خاطرات تلخ سال های نخستین پیروزی انقلاب دانست و افزود: در جنگ هشت ساله علاوه بر خسارت های مادی بسیاری که به کشور وارد شد، بسیاری از نیروهای انقلابی و مخلص به شهادت رسیدند که این شهادت اگرچه برای آنها یک سعادت بود اما خلاء آنها برای جامعه با آن اخلاصی که داشتند، لطمه بود.
او اضافه کرد: اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای رفتن به جبهه از هم پیشی می گرفتند.
این پیشکسوت انقلاب، پایان جنگ را پس از تلخی های بسیار، یکی از اتفاقات شیرین برشمرد و گفت: در شرایطی که مردم و کشور تحت فشارهای ناشی از جنگ هشت ساله قرار داشتند این جنگ پایان یافت، هرچند در طول آن هشت سال مردم با صبر و شکیبایی تمام آن محدودیت ها، کمبودها، تحریم ها و بمباران ها را به خاطر اسلام، نظام، انقلاب و امام تحمل کردند و هرکجا که نیاز بود حتی از جان و مال خویش گذشتند.
پژوهش جهرمی افزود: پس از پایان جنگ، باز مردم و مسئولان با اخلاص و اعتقاد قلبی به انقلاب و نظام گرد هم آمدند تا ویرانی های جنگ را بسازند و در این راه همه با ایثار و گذشت به خدمت و تلاش شبانه روزی پرداختند.
او ادامه داد: امروز بسیاری از مردم از شرایط اقتصادی و فشارها گلایه دارند که این گلایه ها از سوی آنها قابل قبول است اما تلخی کار آنجاست که عده ای از بی دغدغگی و از سر سیری دائم در حال غر زدن و گلایه کردن هستند.
پژوهش جهرمی اضافه کرد: بسیاری از مشکلاتی که مردم از وجود آنها گلایه دارند ریشه و منشاء خارجی ندارد و به رغم اینکه دشمنان از انجام هرآنچه که به کشور و نظام ضربه بزند دریغ نکرده اند اما نمی توان منشاء همه گرفتاری ها و مشکلات امروز را هم به دشمنان نسبت داد چرا که دشمنی ها از ابتدای انقلاب وجود داشته است.
وی ادامه داد: استقلال و خوداتکایی کشور در بسیاری حوزه ها ازجمله پزشکی، دفاعی و پیشرفت های فنی مایه خوشحالی و ایجاد امید در جامعه است اما بروز برخی اتفاقات تلخ و فراموش شدن و فاصله گرفتن با برخی ارزش ها سبب شده که شیرینی این موفقیت ها به کام مردم ماندگار نباشد.
او گفت: امام راحل (ره) تاکید داشتند که انقلاب نباید به دست نامحرمان بیافتد؛ در شرایط امروز جامعه باید متناسب با شرایط و نیازهای کشور فکر کرد و پیش رفت، گروه ها و جریان های سیاسی باید خدمت به مردم را ملاک عمل خود قرار داده و حب و بغض ها را کنار بگذارند و فقط به سرنوشت کشور و نظام و رفاه و آسایش مردم بیاندیشند تا به جای بیشتر شدن تلخی ها، شاهد وقوع اتفاقات شیرین در جامعه باشیم.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.