به گزارش ایرنا ، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز یکشنبه به نقل از علیرضا خواجه اعلام کرد: 120 سامانه تولید انرژی خورشیدی به ظرفیت 600 کیلووات روی پشت بام منازل مددجویان کمیته امداد در حوزه شیراز نصب و راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در قالب تفاهم نامه طرح برکت آفتاب با کمیته امداد امام خمینی(ره) احداث سامانه های خورشیدی برروی پشت بام منازل مددجویان این نهاد و خرید تضمینی برق از آنها انجام می شود.
خواجه گفت: اولین اقدام این شرکت در تامین انرژی برق مورد نیاز مشترکان از محل انرژی های تجدید پذیر و نو، راه اندازی نیروگاه بیوگاز یک مگاواتی در منطقه دفن زباله برمشور با مشارکت بخش خصوصی بود که بعنوان اولین نیروگاه بیوگاز کشور در زمان خود راه اندازی شد و نیروگاه بادی 620 کیلوواتی بادی در منطقه باباکوهی شیراز نیزدر حال بهره برداری است.
وی بیان کرد: راه اندازی اولین نیروگاه خورشیدی استان فارس در منطقه سروستان با ظرفیت 4 مگاوات و با بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی، از اقدامات بسیار تاثیرگذار و ماندگار توزیع برق شیراز محسوب می شود.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شیراز اضافه کرد: راه اندازی 6 نیروگاه خورشیدی با 100 کیلووات ظرفیت تولید هر کدام و در مجموع معادل 600 کیلووات انرژی با مشارکت سرمایه گذارخارجی و همچنین راه اندازی و بهره برداری تعدادی از سامانه های خورشیدی با سرمایه گذای داخلی از دیگر اقدامات اجرایی شده است.
خواجه ادامه داد: فضای نورگیر مورد نیاز برای احداث هر کیلووات نیروگاه خورشیدی حدود 10 تا 20 متر مربع با احراز شرایط فنی است و خرید برق از این نیروگاه ها در قالب قرارداد خرید تضمینی 20 ساله انجام می شود.
وی گفت: دوره خرید از تاریخ شروع قرارداد آغاز و دوره پیشبرد و احداث نیروگاه را شامل می شود و در طول دوره قرارداد خرید برق تضمینی از سرمایه گذار انجام می شود.
مدیر دفتر بازار شرکت توزیع برق شیراز اضافه کرد: پس از پایان دوره قرارداد سرمایه گذار مجاز به فروش برق در داخل کشور در قالب قرارداد دوجانبه، بورس انرژی، بازار برق یا هرقالب قانونی دیگری که موردتایید وزارت نیرو باشد، خواهد بود.
خواجه گفت: نرخ خرید برق از نیروگاه های خورشیدی طبق مصوبه وزارت نیرو به ازای هرکیلووات ساعت برای مدت 10 سال از دوره قرارداد مشخص شده است که براین اساس، عدد قرارداد خرید تضمینی از نیروگاههای با ظرفیت 20 کیلووات و کمتربه میزان هشت هزار ریال برکیلووات ساعت ، با ظرفیت 100 کیلووات و کمتربه میزان هفت هزار ریال برکیلووات ساعت و با ظرفیت 10 مگاوات و کمتر 4900 ریال برکیلووات ساعت است.
وی گفت: خرید برق با ظرفیت 30 مگاوات وکمتر 4000 ریال بر کیلووات ساعت وبا ظرفیت بیش از 30 مگاوات 3200 ریال برکیلووات ساعت است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.