به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی، شنبه در کارگروه اشتغال استان در شیراز افزود: قطعا واگذاری برخی اختیارات از سطح ملی به استانداران علاوه بر سرعت بخشیدن به روند تصمیم گیری ها، به ایجاد اشتغال در بخش های مختلف نیز کمک خواهد کرد.
وی، توجه به معیشت مردم و ایجاد اشتغال را 2 اولویت مهم کاری در استان دانست و ادامه داد: در کنار حمایت از واحدهای فعال و حفظ وضع موجود، نیازمند انجام سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی به منظور ایجاد فرصت های شغلی جدید هستیم.
او گفت: هم اینک 74 هزار و 400 بنگاه اقتصادی استان که قابلیت به کاری گیری یک نیرو را در شرایط فعلی دارند شناسایی شده اند که در صورت تحقق این مهم و به کارگیری این تعداد نیرو، شاهد جهش قابل توجهی به ایجاد اشتغال استان خواهیم بود.
رحیمی افزود: فارس از ظرفیت ها و پتانسیل های مختلفی در زمینه گردشگری، معادن، نفت و گاز بهره مند است و با بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها می توان فرصت های شغلی مناسبی را در استان ایجاد کرد.
رحیمی با اشاره به مواجهه سرمایه گذاران با موانع و مشکلات متعدد سرمایه گذاری و گلایه آنها از قرار گرفتن در پیچ و خم ادارات گفت: بر همین اساس، اخذ مجوزهای سرمایه گذاری بی نام از دستگاه های مختلف و مربوطه در دستور کار قرار گرفت و هم اینک برخی طرح ها آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.
استاندار فارس همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد که در زمینه تامین اعتبار لازم برای اجرای بیمارستان تامین اجتماعی،ضرورت تدوین و ابلاغ دستورالعمل بانکی در زمینه اشتغال فراگیر، افزایش سهم اشتغال روستایی فارس، فراهم کردن شرایط مناسب برای اعزام نیروی انسانی استان به خارج از کشور، ضمانت های صندوق سرمایه گذاری و پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی به حوزه حمایت های لازم را انجام دهد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.