به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی درخشان شنبه در آیین افتتاح بخش‌های سی سی یو و پست سی سی یو بیمارستان شهید بهشتی در شیراز افزود: بدون ایجاد زیرساخت های فناوری اطلاعات، مردم نمی توانند به سادگی و سهولت از خدمات تامین اجتماعی در کشور بهره مند شوند و مهم تر اینکه روند نظارت‌ها و کنترل نیز کامل نخواهد بود.
وی عنوان کرد: به دلیل کامل نبودن زیرساخت فناوری اطلاعات خصوصا در حوزه درمان غیرمستقیم، نظارت و کنترل بر امور در این بخش به درستی انجام نمی شود و هدررفت منابع نیز وجود دارد.
درخشان ادامه داد: در دهه فجر امسال 12 پروژه عمرانی بخش درمان در کشور افتتاح خواهد شد و همچنین عملیات اجرایی 22 طرح نیز تا اسفندماه 97 به اتمام می رسد و بعد از تجهیز در هفته تامین ‌اجتماعی سال 98 به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به شروع عملیات احداث 42 طرح عمرانی در حوزه درمان از دهه فجر 97 در سراسر کشور گفت: این طرح‌ها در سال 98 و 99 به بهره برداری خواهند رسید و40 طرح دیگر نیز اکنون در مرحله طراحی اولیه قرار دارند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: متاسفانه یک سوم داروهای گران خارجی در کشور قاچاق می شود و به دست مصرف کننده اصلی نمی رسد و مردم باید این وضعیت را به دلیل نبود زیرساخت سیستم فناوری اطلاعات تحمل کنند.
وی اظهار داشت: ارتباط کاری عمیق و سازمان یافته این سازمان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امری ضروری است زیرا بسیاری از مشکلات حوزه سلامت ناشی از همین مسأله و نبود ارتباط تعریف شده با وزارت بهداشت است که در این زمینه نیز اقداماتی در دست انجام است.
درخشان ارتباط عاطفی و صمیمی با مردم را مسأله مهمی دانست و گفت: توجه به این مساله امر جدیدی نیست اما متاسفانه تاکنون بیشتر در حد کلیشه باقی مانده، اما در دو سال گذشته طرح خوشرویی با بیماران و همراهان آنها در سیستم درمانی استان خراسان رضوی اجرا شده و خوشبختانه مبتکر این طرح نیز روابط عمومی مدیریت درمان خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر پرستاران و سایر پرسنل درمانی استان خراسان رضوی داوطلبانه به طرح خوشرویی با بیماران و همراهان آنها می پیوندند که این مسله باعث رضایت مردم از کادر درمانی این استان شده است که باید چنین طرح هایی در استانهای دیگر نیز با مدیریت خود پرسنل اجرایی شود.
وی اضافه کرد: براساس نظرسنجی این سازمان که اخیرا نتایج آن حاصل شده، بیش از 95 درصد نارضایتی بیماران و همراهان آنها از رفتارهای پرسنل حوزه درمان و نه از کمبودهای سخت افزاری است.
بخش سی سی یو و پست سی سی یو بیمارستان شهید بهشتی شیراز با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان بطور کامل بهسازی و امروز به بهره برداری رسید.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.