محمد مهدی قاسمی، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: تمام ملزومات مبارزه با ملخ صحرایی( دریایی) در استان فارس فراهم شده و نیروها در حالت آماده باش به سر می برند.
وی بیان کرد: 2هواپیمای سمپاش در فارس مستقر شده است و دستگاه های سمپاشی نیز در استان فارس به حد کافی وجود دارد.
قاسمی افزود: گروه های رصد، در حال پایش مزارع و اراضی زیرکشت شهرستان های جنوبی فارس هستند که احتمال مشاهده این نوع ملخ درآنها وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: تنها در یک کانون در استان هرمزگان شرایط طغیانی گزارش شده است که احتمالا یکی از هواپیماهای سم پاش مستقر در فارس به هرمزگان ارسال شود.
قاسمی گفت: در شهرستان های لامرد ، مهر ، لارستان، داراب، گراش،خنج، ممسنی،کازرون و رستم دسته های ملخ مشاهده نشده است و وجود ملخ در فاز انفرادی است که این وضعیت در حال حاضر نمی تواند برای کشاورزی و منابع طبیعی فارس مشکل ساز باشد.
پیشتر مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرده بود: بیش از 2 تن سم دسیس (Decis) از سوی سازمان حفظ نباتات کشور برای از بین بردن ملخ صحرایی (دریایی) در شهرستان های جنوبی فارس، اختصاص یافت.
علیرضا واحدی پور، در گفت و گو با ایرنا اضافه کرده بود: همچنین سازمان یاد شده به همراه این میزان سم، دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز سمپاشی، شامل سه دستگاه سمپاش 2 هزار لیتری چرخدار و 2 دستگاه سمپاش ULV ارسال کرده است.
سم دسیس، حشره کشی بسیار قوی است که همه حشرات گیاهان و درختان را از بین می برد.
دستگاه سمپاش ULV با کاستن از قُطر ذرات سم و پرتاب مناسب آن، عملیات ضد عفونی محیط را از جمله درختان با سرعت و دقت قابل قبولی انجام می دهد.
همچنین اداره جهاد کشاورزی شهرستان مُهر شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) مبنی بر شروع عملیات مبارزه علیه ملخ صحرایی در کشورهای عربستان، عمان و امارات و ورود این آفت از مرزهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، از کشاورزان، دامداران و عموم مردم استان های فارس، هرمزگان و استان‌های همجوار تقاضا داریم که در صورت مشاهده این ملخ، مراتب را به سرعت به جهاد کشاورزی گزارش دهند.
شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله 365 و 330 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده اند.
ع.پ /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.