وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هیچ دشمنی با قرارداد موقت و کار موقت نداریم، گفت: اما برای کار دائم باید قرارداد دائم ایجاد شود.

به گزارش ایلنا محمد شریعتمداری در نشست مشترک تشکیلات کارگری و کانون بازنشستگی کارگران تامین اجتماعی فارس به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت اشاره کرد و گفت: سال گذشته ٥٠ هزار میلیارد تومان برای تهاتر پیش‌بینی شد.

شریعتمداری افزود: عدم پرداخت بدهی دولت به واحدهای درمانی خارج از واحدهای ملکی کار خوبی نیست چرا که اگر به موقع پرداخت‌ها انجام نشود، موجب بی‌اعتباری دفترچه‌ها خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی  ٣٤٤ مرکز غیر ملکی درمانی دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شاخص‌های اقتصادی روند رو به رشد و افتخارآمیزی داشته‌اند گفت: اما شاخص دستمزد حداقل تغییرات را داشته که از این وضع راضی نیستیم. 

شریعتمداری بیان کرد:  نمی‌توانم افتخار کنم که شاخص‌های اقتصادی غیرقابل باوری داشته‌ایم اما شاخص دست مزد از ابتدای انقلاب تاکنون تفاوت کمی داشته است.

وی بیان کرد: اگر بگوییم فاصله بین معیشت و حداقل درآمد منطقی است،حرف بی‌ربطی است،این در حالی است که با کاهش ١٤ برابری فاصله هزینه دهک‌های کم درآمد در کشور طی ٤٠ سال گذشته مواجه بوده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال جاری علاوه بر حقوق ثابت باید یک جزء ثابت در حداقل دستمزد در نظر گرفته شود گفت: از همه توانم برای کارگران بهره می‌گیرم.

شریعتمداری اعتقاد دارد که از ظرفیت قانون کار استفاده کامل نشده و برخی آیین نامه‌های اجرایی با در مرحله اجرا قرار نگرفته و یا تصویب نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امسال با تضمین دولت پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ارائه می‌شود که توزیع آن توسط دولت خواهد بود و با انجام آن، بخش اعظمی از مطالبات تامین اجتماعی رفع می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه تشکلی ستادی با همراهی خود زنان برای زنان سرپرست خانوار تشکیل خواهد شد، گفت: هم‌اینک سه میلیون از خانوارهای ایرانی توسط زنان اداره می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به سخت و زیان آور بودن بعضی مشاغل از جمله خبرنگاری ادامه داد:  تعداد زیادی از مشاغل متقاضی ورود به این موضوع هستند که در شورای عالی فنی حفاظت کار مباحث کارشناسی آنها انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زیان آور بودن شغل آتش‌نشانی نیز چهار سال معطل بود که نهایتا به تصویب رسید، گفت: سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری پیگیری می‌شود تا هرچه سریعتر به نتایج مطلوبی برسیم.

شریعتمداری با بیان اینکه دوره مدیریت مدیران ٨٠ ساله تمام شده است، گفت: مدیریت اجرایی در کشور توسط جوانان در حال انجام است و هیچ مدیر ٨٠ ساله‌ای نداریم. در وزارتخانه متبوع نیز هیچ مدیر بازنشسته‌ای مشغول به فعالیت نیست.

وزیر کار گفت: در موضوع بازنشستگان آنچه باید مد نظر باشد همسان سازی حقوق و دستمزد است که باید راهکارهای جدید پیش بینی و اجرایی شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.