به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری، شنبه در شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی و نشست مشترک تشکل های کارگری و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه کرد: بیش از صد هزار تشکل اسلامی کارگری در کشور هم اکنون در حال فعالیت هستند.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: جامعه کارگری یکی از ارزش‌های انقلاب و یکی از همراهان امام در روند انقلاب بود.
** مطالبات تامین اجتماعی
شریعتمداری گفت: مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت افزایش داشته و سال گذشته 50 هزار میلیارد تومان تهاتر برای پرداخت مطالبات این سازمان صورت گرفت.
وی اضافه کرد:پیشنهاد شده است که پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط دولت انتشار یابد تا بخش قابل توجهی از مطالبات تامین اجتماعی از این طریق پرداخت شود.
شریعتمداری درباره عدم پرداخت مطالبات مراکز درمانی تامین اجتماعی نیز گفت: عدم پرداخت مطالبات وزارتخانه به واحدهای درمانی باعث افزایش مطالبات مراکز درمانی شده که اگر بموقع پرداخت نشود دفترچه درمان تامین اجتماعی کم ارزش خواهد شد.
او اضافه کرد: کمتر از 7 درصد تخت های بیمارستانی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی ٣٤٤ مرکز غیر ملکی درمانی دارد.

** حقوق کارگران
وزیر کار گفت: شاخص های رشد اقتصادی جامعه افتخارآمیز است اما شاخص حداقل دستمزد کارگران در کشور مناسب نیست و ناچیز بودن این شاخص باعث شد فاصله ای تا نقطه مطلوب افزایش حقوق وجود داشته باشد.
شریعتمداری افزود:امکان تعیین درصد رشد حقوق برای سال آینده ممکن نیست و باید علاوه بر حقوق ثابت و میزان افزایش حقوق بسته های حمایتی مختلفی نیز برای افزایش توان خرید جامعه کارگری در نظر گرفته شود.

** مدیریت جوانان
وی با بیان این که جوانان باید مدیریت در کشور را در اختیار داشته باشند گفت: دوره مدیریت 80 ساله ها در کشور تمام شده و مدیریت اجرایی به جوانان سپرده شد دیگر مدیر 80 ساله ای در کشور نداریم و در این وزارتخانه نیز هیچ مدیر بازنشسته ای مشغول به فعالیت نیست.
ع.پ /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.