به گزارش ایرنا محسن صالحی نیا، چهارشنبه در آیین رونمایی از شهرک صنعتی غیر دولتی فراسان در شیراز، بیان داشت: صنایع زیردستی باید رشد و توسعه مداوم داشته باشند و یکی از وظایف شهرک های صنعتی غیر دولتی نیز توسعه زیرساخت های صنایع زیردستی است.
وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و دانشجویان نخبه استان ها می تواند موجب توسعه کیفی صنایع شود و با افزایش کیفیت بخش خصوصی، صنایع زیر دستی نیز بهبود خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان صنایع کو چک و شهرک های صنعتی ایران افزود: استان فارس قطب صنعتی در منطقه جنوب کشور است و وجود صنایع بزرگ مختلف در این استان می تواند به توسعه صنایع در این منطقه کمک شایانی کند.
صالحی نیا ادامه داد: مجموعه اقتصادی که بتواند ضمن انجام فعالیت های مدرن صنعتی نسبت به توسعه زیرساخت ها اقدام کند در کشور بسیار محدود است لیکن در استان فارس شاهد حضور برخی از این مجموعه ها هستیم.
وی، برای افزایش بهره وری اقتصادی در استان فارس بر موضوع هم افزایی و همکاری میان همه دستگاه های خدمات رسان این استان تاکید کرد.

** سومین شهرک صنعتی خصوصی فارس در آستانه دریافت مجوز
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس هم در این آیین بیان داشت: 6 شهرک صنعتی غیر دولتی در این استان دارای جواز فعالیت هستند، 2 شهرک پروانه بهره برداری دریافت کرده اند و فراسان سومین شهرکی است که در آستانه دریافت پروانه بهره برداری قرار دارد.
احد فتوحی اضافه کرد: شهرک غیر دولتی فراسان می تواند نقش ارزنده ای در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
او گفت: این شهرک در زمینی به مساحت 10 هکتار در منطقه سپیدان در حال توسعه است و تا کنون چهار واحد صنعتی با اشتغالزایی افزون بر یک هزار نفر در آن راه اندازی شده است.

** محور توسعه اقتصاد ارتباط دانشگاه با صنعت است
مدیرعامل شرکت فراسان فارس نیز در این آیین گفت: یکی از‌محورهای اصلی توسعه اقتصاد، ارتباط دانشگاه و صنعت است و اگر این ارتباط میان این 2 دستگاه ایجاد شود شاهد تحول در فرآیند تولید خواهیم بود.
محمدرضا ظهیر امامی اضافه کرد: نیازمندی صنعت و دانشگاه نیازی 2 سویه است و هر 2 بخش برای بهتر شدن وضعیت خودشان باید با یکدیگر ارتباطی نزدیک داشته باشند.
وی افزود: بی شک هم افزایی میان دانشگاه و صنعت زمان بر است اما باید این هم افزایی به گونه ای باشد که اقتصاد استان فارس شاهد روندی رو به بهبود باشد.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.