به گزارش خبرنگار ایرنا علی بهادر، چهارشنبه به مناسبت رسیدن آمار شمار پذیرش مراجعان به درمانگاه های نام برده به یک میلیون نفر، با حضور در درمانگاه فوق تخصصی امام رضا (ع) شیراز، اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بدون اغراق می توان گفت، توسعه خدمات سلامت در استان فارس دستاورد قابل توجهی در کاهش دغدغه های مردم این استان در حوزه بهداشت و درمان داشته است.
وی افزود: استادان و پزشکان شاغل در درمانگاه های امام رضا (ع) و شهید مطهری شیراز، به صورت تمام وقت و با تعرفه دولتی، خدمات فوق تخصصی به شهروندان ارایه می کنند و بی شک این نوع خدمات، میزان هزینه پرداختی از جیب مردم را کاهش داده است.
بهادر ادامه داد: بسیاری از مراجعه هایی که به این درمانگاه ها شده منجر به تشخیص زود هنگام امراض خطرناک شده است.

** کمتر از 10 درصد استادان به بخش خصوصی تمایل دارند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این مراسم، شائبه خروج کامل استادان و متخصصان این دانشگاه را از این درمانگاه ها و اشتغال آنها در بخش خصوصی را رد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمام تلاش خود را به کار بسته تا با حفظ استادان تمام وقت در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی استان فارس، خدمات رسانی به مردم و مراجعان را نسبت به گذشته توسعه بخشد.
عبدالخالق کشاورزی افزود: کمتر از 10 درصد از استادان بر اساس آیین نامه ابلاغی به این دانشگاه، تنها در نوبت عصر در خارج از سامانه دولتی، پذیرای مراجعان هستند.
او ادامه داد: این استادان در نوبت صبح همچون گذشته در بیمارستان ها و مراکز درمانی، عضو سامانه دولتی هستند تا خللی در امر ارایه خدمت به مراجعان ایجاد نشود و فارس همچون گذشته، محل رجوع بیماران مراجعه کننده از سراسر کشور است.
وی اضافه کرد: هم اکنون همکاری استادان با سامانه دولتی به نحوی است که به دلیل تعداد بالای آنها، مطب های درمانگاه های دولتی به صورت نوبت بندی در اختیار آنان قرار می گیرد.
کشاورزی ادامه داد: بر اساس آیین نامه ابلاغی، با وجود واجد شرایط بودن 150 نفر دیگر از استادان این دانشگاه برای فعالیت در بخش خصوصی اما با تلاش ها و حمایت های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تنها شاهد خروج عده اندکی از این افراد بوده و اکثریت آنان همچنان همکاری خود را به صورت تمام وقت با مجموعه دانشگاه ادامه می دهند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به مراجعه حدود 100هزار نفر در ماه به درمانگاه های شهید مطهری و امام رضا (ع)، بیان کرد: این دانشگاه، عزم خود را جزم کرده تا با شتاب بیشتری این روند را توسعه دهد.
او افزود: یکی از سیاست های این دانشگاه، عملکرد شفاف در حوزه خدمات رسانی به مردم، بدون درگیر شدن با برخی جنجال هاست و از این رو آمار خدمات و تلاش های مجموعه استادان و پزشکان 2 درمانگاه شهید مطهری و امام رضا(ع) به به مردم اعلام شد و شایسته است که تلاش های آنان را مورد تقدیر قرار دهیم.
در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابراهیم رضایی، کودک 9 ساله لامردی که سال هاست از بیماری کبدی رنج می برد، دلجویی کرد و با توجه به اینکه مراجعه امروز این کودک (دهم بهمن) مصادف با سالروز تولدش بود به او امکان یک پیوند کبد را هدیه داد.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.