به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه صنعت، سنگ، معدن و ماشین آلات وابسته، ماشین آلات راهسازی، معدنی و عمرانی، رنگ، رزین و صنایع وابسته اضافه کرد: نمایشگاه ها نه تنها باعث معرفی محصولات تولید شده می شود بلکه امکان ورود ارز به کشور را فراهم خواهد کرد و در نتیجه با جذب سرمایه گذاری های خارجی امکان بهبود اقتصاد را فراهم می کند.
وی در خصوص مشکلات واحد های تولیدی نیز عنوان کرد: از مشکلاتی که واحدهای اقتصادی در سال‌های قبل داشتند می توان به واردات اشاره کرد اما امسال پس از بررسی مشکلات واحدهای اقتصادی استان فارس دریافتیم که زنجیره تولید و سرمایه در گردش از جمله مشکلات فعالان اقتصادی استان فارس است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: اگر بتوانیم شرایط را برای بهبود توان تولید فراهم کنیم وضعیت صنعت نیز بهبود می یابد؛ در این راستا اجرای طرح های ناتمام ، سرمایه در گردش و نوسازی و بهینه سازی واحدهای تولیدی از جمله طرح‌هایی است که منجر به بهبود وضعیت اقتصادی می شود.
صالحی نیا گفت: تحریم ها باعث شد تا واحدهای تولیدی بعضا دچار مشکلات متعددی شود اما با در نظر گرفتن توان تولیدات داخلی و ظرفیت‌های کشور وضعیت واحدهای اقتصادی بهبود داشته است.

**فارس دروازه صادرات جنوب کشور است
سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌ های بین‌المللی ایران نیز در این آیین گفت: استان فارس دروازه صادرات جنوب کشور است و از این رو، انتظار این است که با توجه به توسعه فعالیت های واحدهای اقتصادی در کشور و استان فارس بتوانیم از پنجره صادراتی استان نسبت به افزایش صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام کنیم.
بهمن حسین زاده افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس بازار صادراتی بسیار مناسبی برای استان فارس و همچنین کشور هستند و می‌توان از طریق استان فارس صادرات به این کشورها را افزایش داد.
وی اظهارداشت: در نمایشگاه اکسپو سال 2020 در امارات نه تنها به معرفی بیشتر کشور می پردازیم بلکه با استفاده از ظرفیت گردشگری استان فارس نسبت به جذب سرمایه گذاری های خارجی اقدام می کنیم.
حسین زاده اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 طی 6 ماه به معرفی توانمندی ها و توانمندی ها و ظرفیت های کشور می‌پردازد.
نمایشگاه جهانی مجموعه نمایشگاه‌هایی است که هر چند سال یک بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود. این نمایشگاه‌ها مهم‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده در جهان محسوب می‌شوند. این نمایشگاه‌ها تحت نظر موسسه ای به نام دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها که در پاریس واقع است برگزار می‌شود. این نمایشگاه را اکسپو نیز می‌نامند.

** 104 طرح صنعتی در دهه فجر امسال افتتاح می شود
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس در این مراسم با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در دهه فجر امسال 104 پروژه با اعتباری افزون بر یک هزار و 451 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای بیش از یک هزار و 700 نفر افتتاح می شود.
علی همتی افزود: کارخانه آلومینیوم لامرد با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای یک هزار و 200 نفر یکی از طرح هایی است که در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی در خصوص این نمایشگاه نیز گفت: 95 درصد شرکت هایی که در نمایشگاه صنعت امسال در شیراز حضور پیدا کرده‌اند شرکت های ایرانی هستند و تنها پنج درصد از شرکت کنندگان، خارجی هستند.
هشتمین دوره از نمایشگاه های بین المللی صنعت، سنگ، معدن و ماشین آلات وابسته، ماشین آلات راهسازی، معدنی و عمرانی، رنگ، رزین و صنایع وابسته و لاستیک، پلاستیک و ماشین‌آلات وابسته تا روز شنبه 13 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس در شهرک گلستان شیراز آماده بازدید علاقه مندان است.
ع.پ/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.