به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی شامگاه در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه صنعت، سنگ، معدن و ماشین آلات وابسته، ماشین آلات راهسازی، معدنی و عمرانی، رنگ، رزین و صنایع وابسته در شیراز با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی از دستاوردهای انقلاب است و توسعه آنها از جمله راهکارهایی است که منجر به صنعتی شدن استان فارس می شود.
وی اضافه کرد:70 شهرک مصوب در استان فارس داریم که از این میزان 61 شهرک در حال فعالیت هستند و دو هزار و 900 واحد فعال در این شهرک ها و ناحیه های صنعتی استان فعالیت می کنند.
معاون استاندار فارس درباره روند صادرات استان فارس نیز گفت: صادرات این استان در سال 57 تنها 13 میلیون دلار بود که این آمار در سال 94 به 600 میلیون دلار، در سال 95 به 11 میلیارد و 43 میلیون دلار و در سال 96 به یک هزار و 303 میلیون دلار رسید و در شش ماهه اول سال 97 نیز نسبت به مدت مشابه افزون بر 20 درصد رشد داشته است.
رحمانی درباره ذخایر معدنی استان فارس نیز گفت: دو میلیارد و 400 میلیون تن ذخایر معدنی استان فارس است که از این ذخایر بیش از 600 معدن استفاده می کنند.

** رشد 5 درصدی اقبال به نمایشگاه صنعت با وجود شرایط تحریم
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس نیز در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه به ایرنا گفت: با بهره گیری از جمعیت جوان، تحصیلکرده و جویای کار در کشور، زیرساخت‌های مناسب، اولویت سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن و توسعه یافتگی زیرساخت‌های جاده ای می توان به تغییر مثبت اقتصاد کشور کمک کرد.
سید محمود موسوی از اختصاص دو سالن حافظ و سرو به مساحت تقریبی هشت هزار متر مربع به این عناوین نمایشگاهی خبر داد و افزود: 89 شرکت تولیدی، خدماتی و صنعتی در قالب 307 غرفه با زمینه فعالیت انواع تولیدات صنعتی به ارائه جدیدترین دستاوردها و خدمات خود می‌پردازند.
موسوی با اشاره به مشارکت 88 درصدی صنعتگران و تولیدکنندگان استان فارس در این نمایشگاه ها گفت: با وجود تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی بیگانگان، خوشبختانه استقبال از این عناوین نسبت به نمایشگاه های مشابه سال گذشته با پنج درصد رشد روبرو بوده است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس اظهار داشت: این امر نشانگر موفقیت ایران در اجرای سیاست‌های مستحکم طرح اقتصاد مقاومتی و تبدیل تحریم‌ها و تهدیدهای بیگانگان به فرصت توسعه، ابتکار و خلاقیت و دسترسی به علوم و فناوری های گوناگون است.
هشتمین دوره از نمایشگاه های بین المللی صنعت، سنگ، معدن و ماشین آلات وابسته، ماشین آلات راهسازی، معدنی و عمرانی، رنگ، رزین و صنایع وابسته و لاستیک، پلاستیک و ماشین‌آلات وابسته تا روز شنبه 13 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان برپا است.
ع.پ/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.