رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز از بی تفاوتی نمایندگان مردم شیراز در مجلس نسبت به ورزش این شهرستان انتقاد کرد و گفت: به شورای شهر و شهرداری هم امیدی نداریم.

به گزارش ایلنا، حسن‌زاده ضمن اشاره به ایام مبارک دهه فجر گفت: علی‌رغم توسعه‌ای چشمگیری که در سرانه ورزشی فارس با تلاش کامیاب مدیر کل ورزش و جوانان سال‌های اخیر شاهد بوده و هستیم اما مرکز این استان، شیراز، کلان‌شهری فقیر به لحاظ سرانه ورزشی فقر بوده است

اردشیر حسن‌زاده گفت: ورزش به لحاظ کارکرد و گستردگی اثر در ابعاد مختلف، امری مقدس محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش و فعالیت در این حوزه، امری فراجناحی و غیرسیاسی است که باید همه افراد و مسئولان به آن متوجه باشند، گفت: توجه به ورزش‌های بومی، محلی و سنتی، راهکاری برای تقویت باورها و ممانعت از بروز آسیب‌ها و حفظ جوانان است.

حسن‌زاده که اعتقاد دارد شیراز در بین کلانشهرهای کشور، فقیرترین شهر به لحاظ سرانه ورزشی است، گفت: امروز در شیراز مجموعه‌های مستهلک و پر ریسک حجاب، انقلاب و ۲۲ بهمن را داریم و یکی دو سالن که امکان ورزشی شاخصی محسوب نمی‌شود و پاسخگوی نیاز نیست.

حسن زاده با تاکید براینکه طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری را در سرانه ورزش استان فارس شاهد بوده‌ایم، گفت: شاید یکی از دلایل این موضوع، تلاش نمایندگان مردم شهرستان‌های استان فارس در مجلس برای جذب امکانات و اعتبارات بوده است.

وی با بیان اینکه از اعتبار مصوب شده ریالی هم به شیراز اختصاص نیافته است، گفت: اماکن بزرگ ورزشی موجود در شیراز هم عملاً در اختیار اداره کل ورزش و جوانان است.

حسن‌زاده با تصریح اینکه نداشتن یا کمبود اعتبارات و مشکلات سرانه فضای ورزشی، مانع تلاش مسئولان و فعالان این حوزه نبوده، گفت: امروز هم علی‌رغم آن‌که به‌لحاظ اعتباری شرمنده مسئولان هیات‌‌های ورزشی و ورزشکاران هستیم اما تلاش خود را انجام داده‌ایم.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان شیراز، ورود هیات‌های ورزشی به کسب درآمد را برای توسعه فعالیت‌های ورزشی سالم خطرناک ارزیابی و اضافه کرد: همه باید بدانیم که مدتی دیگر انتخابات در راه است و باز هم کاندیداها راه هیئت‌ها و نشانی ورزشکاران را پیدا می‌کنند.

حسن‌زاده به اشاره به اهمیت پرداختن به ورزش روستایی و توسعه فعالیت‌های ورزشی در این بخش، از برنامه‌ریزی برای برگزاری رقابت‌های ورزشی در رشته‌های فوتبال، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، سوارکاری و دوچرخه سواری خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.