رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز تعطیلى واحدهاى تولیدى طلا را تلاش عده ای برای از دور خارج کردن این حرفه دانست و گفت: اتفاقاتى که در ماه هاى گذشته در کشور تحت تاثیر نوسانات نرخ طلا و سکه رخ داد، به وضوح مشخص بود که در همین راستاست.

محمدحسین مستغنى در گفت و گو با ایلنا افزود: در حال حاضر سیاست هایى که بانک مرکزى در جهت فروش ارز و نرخ دلار در پیش گرفته است از نوسانات نرخ ارز و دلار جلوگیرى کرده  که این امر سبب شده شاهد جو آرامى در بازار طلا و جواهر شیراز باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان جواهر و طلا شیراز گفت: کوته نظرى‌هایى که در بسیارى از بخش‌ها وجود دارد اجازه نمى دهد که بازار طلا و جواهر در شیراز رونق پیدا کند.

وی بیان کرد: از آن جا که افت قیمت‌ها توانسته تاثیراتى را در بازار خرید و فروش طلا در شیراز بگذارد بنابراین این مهم باعث شده که رکود در بازار طلا افزایش پیدا کند.

 مستغنى از وضع خرید و فروش طلا در بازار شیراز انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر وضع خرید و فروش طلا در شیراز بسیار ضعیف و پایین است این امر تا جایى پیشروى کرده که ما هر لحظه منتظر تغییر شغل طلا فروشان هستیم.

وی افزود: قیمت طلا و مسائل جانبى مانند عوارض، مالیات و ... اجازه نمى دهد که طلا فروشان به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز خاطر نشان کرد: اگرچه در شرایط فعلى شهردارى شیراز با دریافت على‌الحساب عوارض حمایت‌هایى را از صنف طلا فروشان شیراز انجام داده، اما متاسفانه بعضى از تصمیمات مبنى بر محاسبه عوارض که در شوراى اسلامى شهر اتخاذ مى شود غیر کارشناسانه است.

مستغنی خاطر نشان کرد: صنف طلا فروشان به تصمیم‌گیرى و تصویب قانون در پشت درهاى بسته که از دیرباز تاکنون انجام شده عادت دارد اما در حال حاضر شوراى شهر بدون در نظر گرفتن بسیارى از مسائل در بخش عوارض قوانینى را تصویب مى‌کند که سبب بروز مشکل براى مغازه داران طلا و جواهر شیراز شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز بیان مى کند: با بررسى وضع ورود و خروج طلا در ماه‌هاى گذشته متوجه مى شویم که در 6 الى 8 ماه پیش ورود طلا به کشور ممنوع و خروج آن آزاد بوده است، به طوری که این روند در حال حاضر معکوس و به گونه‌اى شده که خروج طلا از کشور آزاد و از ورود آن به کشور جلوگیرى مى‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان جواهر و طلا شیراز بیان مى کند: مشکلات قانونى که در بخش طلا وجود دارد سبب شده که صنف ما از دیرباز با مصایب زیادى دست و پنجه نرم کند و نباید فراموش کرد که ادامه این روند باعث خروج سرمایه مادى و معنوى از شهر مى شود.

وى که اعتقاد دارد دولتمردان به این دلیل که دور اندیش نیستند باعث شده اند نابسامانى هایى در بازار طلا به وجود بیاید، در این باره ادامه داد: دولت مى تواند با تشویق مردم به خرید مصنوعات طلا به جاى طلاى آب شده و سکه، اقداماتى را انجام دهد که در آینده اى نه چندان دور شاهد یک ثبات در بازار طلا باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان جواهر و طلا شیراز در ادامه با بیان اینکه مغازه داران و طلا فروشان شیراز هیچ توجیه اقتصادى براى فعالیت در این صنف ندارند، بیان مى کند: در حال حاضر مغازه داران و کسبه صنف طلا فروشى تنها با این هدف که به نظام لطمه اى وارد نشود مغازه هاى خود را باز نگه داشته‌اند.

 وى اعتقاد دارد در چنین شرایطى که رکود و کسادى سراسر بازار طلا را فرا گرفته است، ما همواره از اداره کل امور مالیاتى انتظار داریم که مصوبه‌اى را تنظیم کند و در اختیار اتحادیه قرار دهد که به موجب آن مالیات سال 97 مغازه‌هاى طلا فروشى به دلیل اوضاع نامناسبى که در بازار حکمفرماست، 60 تا 70 درصد کاهش یابد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.