به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد رضایی، دوشنبه در نشست خبری افزود: اجرای سرود یک هزار و 600 نفری به مناسبت دوازدهم بهمن سالروز ورود امام (ره) به ایران، برگزاری همایش های تخصصی با موضوع های تحلیلی و تبیین انقلاب، برپایی جشنواره ها، برنامه های ادبی و هنری، نمایشگاه های کتاب و نقاشی، از جمله برنامه هایی است که برای دهه فجر 97 تدارک دیده شده است.
وی بیان کرد: برگزاری رقابت های ورزشی، نشست نقش زنان در پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و تحریم ها بخش دیگری از برنامه هایی است که به مناسبت دهه فرخنده فجر در این استان برگزار می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: بیش از پنج هزار مسجد در استان فارس در اجرای این برنامه ها مشارکت دارند زیرا بر این باوریم که مردمی برگزار کردن برنامه های جشن چهل سالگی انقلاب در مساجد تاثیر شگرفی در جذب جوانان و نمایش دستاورد های انقلاب دارد.
رضایی بیان داشت: یکی از محور های برنامه های جشن چهل سالگی انقلاب، ایجاد وحدت و از بین بردن فاصله میان مسئولان و مردم است و این یکی از مولفه هایی است که انقلاب اسلامی بر آن تاکید و توجه دارد.
او گفت: مسئولان نباید به گونه ای سخن گویند که یاس و نا امیدی در جامعه ایجاد شود بلکه تقویت همدلی و وحدت باید یکی از اصلی ترین اهداف مسئولان و مردم باشد.
رضایی ادامه داد: اشاعه ارزش های دینی نیز یکی از اصول اصلی انقلاب است که نباید در جامعه مورد غفلت واقع شود.
وی گفت: در کنار فقه سنتی باید فقه پویا را در جامعه توسعه داد زیرا جامعه ما نیازمند تغییراتی است که در فقه پویا به آن پرداخته شده و در این مورد شایسته است به الگویی که امام (ره) ارایه داده است اهتمام داشته باشیم.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.