به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی سه شنبه در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، افزود: : برخی فرصت ها و توانمندی ها در استان وجود دارد که امکان استفاده بیشتر از آنها وجود دارد.
وی گفت: بر اساس برآورد انجام شده، افزون بر 72 هزار واحد تولیدی، کارخانه، واحد معدنی و صنوف مختلف در استان وجود دارند که هر یک می توانند در یک فرصت زمانی کوتاه یک نفر را به نیروی شاغل خود اضافه کنند.
استاندار فارس اظهار داشت: حتی اگر فقط 10 یا 20 درصد این واحدها بتوانند یک نیرو جذب کنند که به معنای ایجاد 10 تا 20 هزار فرصت شغلی است که رقم قابل توجهی خواهد بود.
رحیمی گفت: با اجرای برنامه هایی که دولت تدبیر و امید در دستور کار خود قرار داده است، به ویژه در زمینه کارگروه های رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری و تسهیل بیش از پیش امور، امیدواریم بتوانیم جهش قابل توجهی را در استان تجربه کنیم.

** جذب سرمایه گذاری در فارس رشد داشته است
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان طی سال های اخیر شتاب گرفته و حرکت رو به رشدی داشته است.
وی افزود: این موفقیت بیانگر برخورداری استان از امنیت در تمامی زمینه ها است که در سایه همدلی و هم افزایی اعضای شورای تامین و مشارکت عمومی ایجاد شده است.
رحیمی، استان فارس را برخوردار از ظرفیت ها، پتانسیل ها و توانمندی ها بسیار دانست و ادامه داد: عزم دولت و دستگاه های اجرایی بر این است که با همدلی و هم افزایی بر مشکلات فائق آیند و استفاده لازم از پتانسیل های موجود را برای رفاه مردم به شکل جدی به کار گیرند.
استاندار فارس اظهار داشت: قطعا وضعیت پایدار حاکم در فارس می تواند منجر به افزایش سرمایه گذاری که ایجاد اشتغال را به دنبال دارد خواهد شد.
رحیمی با اشاره به مواجه سرمایه گذاران با موانع و مشکلات متعدد سرمایه گذاری و گلایه آنها از قرار گرفتن در پیچ و خم ادارات ادامه داد: بر همین اساس، گروهی را مامور کردیم که با توجه به توانمندی موجود در استان اقدام به اخذ مجوزهای سرمایه گذاری بی نام از دستگاه های مربوطه کنند که اگر کسی قصد سرمایه گذاری داشت نیاز به صرف وقت و زمان برای انجام استعلام ها و اخذ مجوزهای متعدد نداشته باشد.

** مدیران برای کاهش مشکلات اقتصادی برنامه داشته باشند
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی مدیران برای کاهش مشکلات اقتصادی و ناکام گذاشتن دشمنان در وارد آوردن فشار اقتصادی بر کشور و مردم گفت: دشمنان ما در طول چهار دهه انقلاب اسلامی از هیچ فشار، تحریم و تهدیدی کوتاهی نکرده اند و امروز فشار اقتصادی را بیش از گذشته در پیش گرفته اند.
رحیمی افزود: دشمنان به دنبال این هستند تا با فشارهای اقتصادی و به بهانه مبارزه با تروریسم که جمهوری اسلامی همواره از قربانیان آن بوده، کشور و مردم را تحت فشار قرار دهند که قطعا در این راه نیز ناکام خواهند ماند.
وی اضافه کرد: آنها به دنبال این هستند که اقدامات و دستاوردهای نظام را زیر سوال ببرند و دولت ها را ناکارآمد جلوه دهند که دهه مبارک فجر فرصت مناسبی است برای معرفی و بیان اقدامات انجام شده است.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود علوی وزیر اطلاعات از دیگر بخش های نشست شورای اداری استان پیش بینی شده است.
وزیر اطلاعات عصر دوشنبه در آغاز سفر دو روزه به استان فارس، به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز رفت و صبح سه شنبه به زیارت بارگاه نورانی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) مشرف شد.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.