به گزارش خبرنگار ایرنا یدالله رحمانی، یکشنبه در همایش تعالی سازمانی و آیین تجلیل از کارمندان نمونه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در شیراز افزود: در سال 57 تنها چهار واحد صنعتی کشاورزی در این استان وجود داشت اما هم اکنون این رقم به 665واحد افزایش یافته است.
وی، همچنین به سایر دستاوردهای حوزه کشاورزی استان فارس در دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با وجود همه تنگناهای موجود، اقدامات ارزشمندی برای ایجاد ارزش افزوده تولیدات کشاورزی در این استان در چهار دهه گذشته انجام شده است.
رحمانی افزود: به عنوان نمونه در حوزه بهره وری آب در استان فارس، در ابتدای انقلاب اسلامی تنها یک هزار هکتار آبیاری تحت فشار در این استان وجود داشت اما اکنون این رقم به 292هزار هکتار افزایش یافته و فارس در این زمینه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی، ظرف چهل سال گذشته، ضریب مکانیزاسیون اراضی کشاورزی در فارس از نیم درصد به حدود 2 درصد رسیده و در حال حاضر سه برابر بیشتر از گذشته از تجهیزات و ادوات کشاورزی در این استان استفاده می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس ادامه داد: همچنین تولید تخم مرغ در این استان در مقایسه با سال اول انقلاب، پنج برابر و تولید گوشت مرغ بیش از 10برابر شده و از 11هزار تن تولید ماهانه به 125هزار تن افزایش یافته است.
رحمانی، با تاکید بر افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در فارس به دلیل شرایط کمبود منابع آب در این استان، بیان داشت: در ابتدای انقلاب، کشت گیاهان دارویی در فارس وجود نداشت اما به تدریج برنامه‌ریزی ها در این باره انجام شد و تا سال 95 حدود پنج هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت این نوع گیاه رفت.
این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون هفت هزار هکتار از اراضی فارس به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته و به گونه ای برنامه ریزی شده که تا پایان برنامه ششم توسعه این رقم به 20 هزار هکتار افزایش یابد.
رحمانی اضافه کرد: همچنین در سال 97 مزرعه ای به مساحت 120هکتار در استان فارس به کشت گیاه دارویی شیرین بیان اختصاص داده شد و بر اساس هدف‌ گذاری انجام شده به زودی سطح زیر کشت این گیاه به پنج هزار هکتار افزایش خواهد یافت.
او گفت: بتازگی نیز میز کشت شیرین بیان در استان فارس راه اندازی شده و زنجیره تولید آن با محوریت سازمان جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی ایجاد خواهد شد.
رحمانی، همچنین اظهار داشت: در حال حاضر 375 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و 15 صندوق حمایت از بخش کشاورزی در استان فارس وجود دارد در حالی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک شعبه از این صندوق ها در این استان ایجاد نشده بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دشمن عزم خود را جزم کرده که به اهداف جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند و تصمیم دارد با این هدف، برگزاری جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را تحت تاثیر قرار دهد و در چنین شرایطی، وظیفه همه مسئولان حساس تر از گذشته است.
رحمانی افزود: یکی از علت هایی که دشمنان انقلاب اسلامی، علیه کشورمان تحریم ها را اعمال کرده اند این است که ما استقلال خود را حفظ کرده و خواهیم کرد.

** بر توزیع نهاده های کشاورزی نظارت اصولی داشته باشیم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این آیین گفت: برای افزایش بهره وری در این سازمان مبادرت به الگوسازی و استفاده از چارچوب های خاص و آزموده شده، کرده ایم.
محمد مهدی قاسمی افزود: پیاده سازی این الگو در سه سال گذشته در این سازمان باعث شده بخش‌های مختلف رشد چشمگیری داشته باشند، به عنوان نمونه می‌توان به میزان کشت کلزا در استان فارس اشاره کرد که از سطح زیر کشت صفر، ظرف سه الی چهار سال گذشته به 19هزار هکتار افزایش یافته است.
وی گفت: همچنین با وجود خشکسالی‌های 10ساله گذشته و کاهش بارندگی‌ها، تولیدات کشاورزی در این استان نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه در بسیاری موارد افزایش هم داشته است.
او بیان داشت: عمده هدف این سازمان از پیاده سازی این الگو، حذف دو باره کاری‌ها و دستیابی به ابزاری برای خود ارزیابی در این سازمان، افزایش بهره وری، شناسایی نقاط ضعف و بهره گیری از علوم جدید است.
قاسمی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کنونی گفت: دولت اکنون به سختی نهاده های دامی را تامین می کند و ما باید با نظارت اصولی به گونه ای عمل کنیم که نهاده و سایر نیازهای حوزه کشاورزی مانند کود به دست بهره برداران برسد و از راهیابی آنها به بازار سیاه جلوگیری کنیم و با متخلفان برخورد بازدارنده داشته باشیم.
وی، در بخش دیگری از مطالب خود به مساله زیرسوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در فضای مجازی به صورت گسترده اشاره کرد و افزود: دشمنان مردم در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، کمر به چالش کشیدن دستاوردهای انقلاب اسلامی بسته‌اند اما مردم نسبت به تمام دستاوردهای چهار دهه گذشته آگاهی دارند و مسئولان کشور نیز در برخورد با مفسدان، عزم خود را جزم کرده اند.

**کاهش ارتباط مدیران با کارمندان زیان بار است
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز بیان کرد: ارتباط مدیران هر مجموعه با کارکنان باید مستمر و پیوسته باشد و اگر این وضعیت در طول زمان کمرنگ شود، نتایج آن زیان بار خواهد بود.
حجت الاسلام سید محسن قائمی افزود: دشمنان کشور خواب‌های متعددی برای جامعه ما دیده که یکی از این موارد ناامید کردن مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید با مستندسازی دستاوردها و مقایسه آن با گذشته، مردم را از این موارد آگاه کنیم.
در این آیین از بیش از 100 نفر از کارکنان نمونه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تجلیل و همچنین از کتاب 'آنچه یک مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باید بداند' نیز رونمایی شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.