به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شیراز افزود: به موضوع مبارزه با مواد مخدر باید فراتر از تکلیف اداری پرداخته شود از این رو ضروری است این مساله را به عنوان موضوعی حیاتی، وظیفه و تکلیفی اخلاقی، انسانی و شرعی پیگیری کنیم زیرا هیچ کاری ارزشمند تر از بازگرداندن زندگی به یک انسان نیست.
استاندار فارس بیان داشت: مبارزه با مواد مخدر، یک اقدام انسانی، قانونی، اخلاقی و رسالتی ملی به شمار می رود و علاوه بر نیروی انتظامی، هماهنگی و همکاری سایر دستگاه ها برای مقابله با این پدیده شوم بسیار تاثیر گذار است.
رحیمی، آموزش و پرورش را مهمترین نهاد برای آگاه سازی جامعه در حوزه مقابله و مبارزه با مصرف مواد مخدر دانست و گفت: برای نتیجه بخش بودن این مقابله، تدوین برنامه هایی هدفمند در سطوح مختلف آموزشی ضروری است.
وی ادامه داد: قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، جوانان و نیروهای فعال جامعه را هدف قرار می دهند زیرا مواد مخدر و گسترش آن در جامعه می تواند به نیروی خلاق، مبتکر و دارای انرژی جوانی که توسعه مملکت را رقم می زند آسیب وارد کند.
استاندار فارس، ایجاد حساسیت در جامعه و به ویژه در میان خانواده ها را یک گام فرهنگی مهم برای مبارزه با مواد مخدر دانست و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، رسانه ها، فضای مجازی و بهره گرفتن از ظرفیت روحانیت و ائمه جمعه از دیگر راهکارهای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.