به گزارش ایرنا مجتبی زارعی، یکشنبه در آیین معارفه رئیس سازمان بسیج اساتید فارس در شیراز بیان داشت: بسیج اساتید در چنین شرایطی باید مسایلی را که مانع حرکت سریع علم در ایران است، دور بزند و با استفاده از ظرفیت های موجود در کشور بهره وری جامعه را افزایش دهد.
وی، در مورد وضعیت کنونی جامعه علمی کشور پس از چهار دهه که از انقلاب سپری می شود، گفت: در حال حاضر رهبری جامعه بالفعل است و نخبگان و دانشگاه ها بالقوه اند و این در حالی است که رهبری جامعه معتقد به تبدیل علم به مهارت و عملی کردن آموزش ها هستند.
زارعی بیان کرد: موفقیت هایی که ظرف 40 سال اخیر در ایران روی داده است حاصل این تفکر است که باید از نخبگان جامعه در تمام سطوح استفاده شود و در کنار استفاده حداکثری از ظرفیت ها به دنبال بهبود بهره وری در جامعه نیز باشیم.

**بزرگترین دستاورد انقلاب انسان سازی است
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی دستاورد های زیادی دارد که یکی از مهم ترین آنها این است که توانسته انسان ضعیف رژیم ‌پهلوی را به انسانی انقلابی تبدیل کند.
زارعی از تغییر چهره سیاسی مردم به عنوان یکی دیگر از دستاورد های انقلاب یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی توانست انسان جدیدی ایجاد کند که در کنار عرق به نظام، دانشجویان و مردم با آزادی کامل بیان مسئولان را مورد نقد منصفانه قرار دهند که این مهم یکی از خواست های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) نیز بود.
وی ادامه داد: در رژیم پهلوی، مردم جبر پذیر و بدون اعتماد به نفس بودند و هیچ عرقی به دولت نداشتند اما با ظهور انقلاب شاهد متولد شدن انسان سیاسی جدید و همچنین ایجاد تفکری نوین در انسان هستیم.

** تولیدات استان فارس خام فروشی نشود
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: استادان بسیجی استان فارس باید تمام ظرفیت های این استان را بشناسند و اجازه ندهند که محصولات فارس به صورت خام به فروش رسد بلکه با استقرار صنایع تبدیلی نسبت به ایجاد ارزش افزوده در این منطقه اقدام‌ کنند.
زارعی اضافه کرد: صنایع تبدیلی یکی از حلقه های صنعتی شدن استان فارس است که مغفول مانده و افزون بر این موضوع ایجاد فضاهای صنعتی و راه اندازی گردشگری طبیعی (اکوتوریسم) از دیگر مسایلی است که در این استان هنوز‌ مورد توجه قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان فارس با مشکل کمبود منابع آب مواجه است برخی به دنبال اجرایی کردن طرح نکاشت در این استان هستند اما آیا در طرح های آبخیزداری و افزایش کیفیت آب که منجر به بهبود وضعیت آب های زیر زمینی خواهد شد با استادان دانشگاه مشورت شده است.؟
زارعی بیان کرد: به سبب اینکه استاندار جدید فارس، فردی با سابقه فنی و مهندسی است انتظار این است که استادان بسیجی، نزدیک ترین گروه به او باشند و مسایل و مشکلات را استادان و نخبگان جامعه به استاندار فارس گوشزد کنند.
یدالله بوعلی، جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس هم در این آیین گفت: بخشی از انتظاراتی که از جامعه استادان استان فارس مطرح می شود در پیوند با بهبود فضای آموزشی در دانشگاه های این استان است و استادان باید با استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها و دانشجویان، برای انجام این مهم اقدام‌ کنند.

**بصیرت افزایی میان دانشجویان افزایش یابد
رئیس پیشین سازمان بسیج اساتید فارس هم اظهار داشت: نقش استادان دانشگاه ها در افزایش بصیرت انقلابی دانشجویان بسیار تعیین کننده است و این یکی از مهمترین موضوع هایی است که استادان باید بر آن تاکید داشته و به آن عمل کنند.
غلامحسین زمانی اضافه کرد: کارگروه های مختلفی از سوی بسیج اساتید تشکیل شده است که هدف تمام آنها بهبود جامعه علمی استان فارس است.
وی گفت: در سازمان بسیج اساتید، فضای خدمت رسانی بسیار زیاد است و باید تمام دستگاه های ذی ربط با همکاری و وحدت در رویه برای دستیابی به اهداف مشترک که همانا بهبود وضعیت علمی استان است، کمک کنند.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.