به گزارش ایرنا محمد مهدی قاسمی، شنبه در نشست هم اندیشی ستاد بیمه کشاورزی استان فارس در شیراز افزود:
با توجه به مشکلات موجود در حوزه کشاورزی، خطر پذیری در این بخش افزایش یافته که یکی از علت های آن عدم اطمینان از شرایط مناسب برای فروش محصولات است.
وی اضافه کرد: به سبب مسایل یاد شده، شرکت های بیمه گر باید رویکردی جامع تر به کشاورزی داشته باشند و متناسب با اقلیم ها و وسعت مناطق، چتر حمایتی خود را تعریف و تعیین کنند.
قاسمی، با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی است که در سال 62ایجاد شده است گفت: اقدامات مناسبی در حوزه افزایش اثر بخشی این نوع بیمه برای بهره برداران در حال انجام است.
وی بیان کرد: در چارچوب این اقدامات، صندوق بیمه کشاورزی قرار است با شناسایی خطرات، سامانه منسجمی برای پوشش مخاطرات کشاورزی ایجاد کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار داشت: تنوع بخشی به بیمه های محصولات کشاورزی، پرداخت به موقع غرامت ها، ارزیابی خسارت ها، افزایش تعهدهای های نهادهای بیمه گر و کاستن از سهم تعهدی بیمه گذار از جمله مطالبات کشاورزان این استان در پیوند با بیمه های کشاورزی است.
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تولیدات کشاورزی کشور ظرف چهار دهه، افزایشی 75 درصدی داشته و از 29 میلیون تن به 120میلیون تن رسیده و استان فارس 10 درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.