روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گزارش روز پنجشنبه خود به نقل از رئیس اداره فرش دستباف این سازمان افزود: این آزمون با هدف سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنر صنعت فرش و برای راهیابی شرکت‌کنندگان استان فارس به مرحله نهایی این المپیاد با شرکت دانش آموزانی از هنرستان های معدل و کمالی از شیراز و هنرستان محدثه فیروزآباد برگزار شد.
مهران افراسیابی افزود: دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون در سه گرایش، رنگرزی، بافت و طراحی فرش به صورت تئوری و عملی با یکدیگر رقابت کردند.
وی با اشاره به اینکه نتایج این آزمون ششم بهمن 97 اعلام می شود، گفت: در مرحله استانی این المپیاد، سه نفر از هر گرایش به عنوان نفرات اصلی و یک نفر از هر گرایش به عنوان نفرات ذخیره برای شرکت در مرحله نهایی المپیاد فرش دستباف برگزیده می شوند.
رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: مرحله مقدماتی این آزمون و در بخش دانشجویی نیز با چهارگرایش، مرمت، رنگرزی، طراحی و بافت از سوی مراکز علمی این استان مشتمل بر دانشگاه هنر شیراز، دانشکده هنر و معماری و مرکز آموزش بازرگانی فارس برگزار می شود.
او افزود: 12نفر از برگزیدگان این مرحله از استان فارس نیز به المپیاد کشوری اعزام خواهند شد.
افراسیابی ادامه داد: برای برگزاری این آزمون های مقدماتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل آموزش و پرورش فارس و دانشگاه هنر شیراز همکاری داشته اند.
مرحله نهایی سیزدهمین المپیاد فرش دستباف با شرکت هنرجویانی از سراسر کشور از سوی مرکز ملی فرش ایران، هفتم لغایت نهم اسفند ‌ماه 97 به میزبانی شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی، برگزار می شود.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.