به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر اسکندرپور پنجشنبه در اجلاس سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور در شیراز افزود: مدیرانی موفق خواهند بود که فرایند‌ها را در سیستم تحت امر خود اصلاح کنند به گونه‌ای که نقش اشخاص در امور کمتر شده و دیگر شخص تاثیرگذار نباشد.
شهردار شیراز با بیان این که اقداماتی برای کاهش نقش افراد در این نهاد شهری صورت گرفته است، اظهار داشت: با این وجود، تا رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری در پیش است.
وی اظهار داشت: تنها راه‌حل این مشکل، پیاده سازی شهرداری الکترونیک است که ممیزی زمین‌ها و املاک شهر نیز پیش‌نیاز اصلی این مساله است.
اسکندرپور اضافه کرد: متاسفانه در 20 سال گذشته ممیزی املاک و زمین‌ها در شیراز صورت نگرفته است که ضروری است این کار پیگیری و این اطلاعات ثبت شود.
**در آسان کردن سرمایه‌گذاری ناموفق بودیم
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این نهاد مدیریت شهری از گذشته تاکنون و همچنین در یکسال اخیر که وی مدیریت این نهاد شهری را بر عهده داشته در آسان کردن امور سرمایه‌گذاری در این شهر ناموفق بوده است.
وی گفت: در دوره مدیریت جدید شهرداری شیراز تمایلی به ورود مدیریت شهری به ساخت و ساز و انبوه سازی نداریم و این وظیفه باید بر عهده بخش خصوصی گذاشته شود.
اسکندرپور گفت: متاسفانه اکنون مشکلاتی در مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وجود دارد که از موانع و مشکلاتی که در شهرداری و سازمان نظام مهندسی وجود دارد و همچنین نبود فهم مشترک و عدم هماهنگی های لازم شکل گرفته است.
وی اظهار داشت: شورای شهر پنجم شیراز از ابتدای شروع کار خود تاکید ویژه ای بر تسهیل امور سرمایه گذاری در این شهر داشته است که قدم‌هایی نیز در این مسیر برداشته شده اما هنوز ثمراتی نداشته است.

**درآمد پایدار راه نجات کلانشهرها
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به منابع عمده درآمدی شهرداری ها از محل صدور پروانه ساختمانی اشاره کرد وافزود: این رویه ضربات سنگینی به شهرهای ایران و به ویژه کلانشهرهای کشور وارد کرده است و چون درآمد پایداری برای شهرداری ها وجود ندارد این ارگان ناچار به تامین هزینه‌های جاری و عمرانی خود از محل صدور پروانه ساختمانی شده است.
اسکندرپور با تاکید بر تعریف منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها گفت: تعیین درآمدهای پایدار برای شهرداری ها از محل بوجه عمومی کشور و همچنین گسترش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تنها راه حل برون رفت از وضعیت کنونی است.
وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به انبوه سازان ساختمانی حاضر در این همایش از سراسر کشور گفت: بسته‌های سرمایه گذاری ویژه ای از سوی شهرداری شیراز تهیه شده است که در این همایش در اختیار سرمایه گذاران و متقاضیان بخش خصوصی قرار می گیرد.
اجلاس سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور پنجشنبه در شیراز آغاز به کار کرد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.