به گزارش ایرنا، رئیس مرکز بهداشت شهرستان مرودشت سه شنبه در این باره گفت: بنا بر بازرسی صورت گرفته، یکی از کشاورزان دریکی از روستاهای اطراف شهرستان مرودشت با استفاده از فاضلاب خام این شهر، اقدام به آبیاری مزارع کرده بود.
دکتر روح اله کریمی افزود: با توجه به اینکه این اقدام تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود سریعاً مورد را به دادستانی و نیروی انتظامی اطلاع داده شد و پمپ و ادوات کشاورزی جمع آوری و به پارکینگ انتقال یافت.
وی ادامه داد: پرونده این فرد جهت رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.
مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخورد با این فرد متخلف گفت: آبیاری مزارع با آب فاضلاب مصداق تخلف است و مردم باید با حساسیت چنین مواردی تخلفات را در تماس با شماره 190 گزارش دهند.
سیامک شمس افزود: زیان و آسیب های آبیاری مزارع با آب فاضلاب هم به کشاورز آبیاری کننده و هم به مصرف کننده محصولات منتقل می شود از این رو باید در این موارد حساسیت و هشیاری مردم دوچندان باشد و از کنار این موضوع بی تفاوت نگذشت .
این مقام مسئول ادامه داد: معمولا در بازرسی های میدانی موارد تخلف آشکار می شود اما در صورتی که کشاورزان متخلف با استفاده از موتور پمپ های سیار به انتقال آب فاضلاب مبادرت ورزند ممکن است از چشم ماموران دور بماند از این رو نیاز به مشارکت و همراهی مردم وجود دارد.
شهرستان مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز واقع است. این شهرستان به واسطه میزبانی تخت جمشید و مزارع کشاورزی قطب گردشگری و کشاورزی در فارس محسوب می شود و خشکسالی و کمبود منابع آبی در سال های گذشته، زیان های بسیاری به کشاورزان وارد کرده است.
6113 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.