روابط عمومی دادگستری استان فارس در گزارش روز دوشنبه خود به نقل از علی القاصی در جمع مسئولان و کارکنان حوزه قضایی شهرستان فسا افزود: اگر چه دستگاه قضایی در شکل گیری این پرونده ها و مسایل اقتصادی جامعه نقشی ندارد اما همگان موظفیم با بالاترین حساسیت به وظایف سازمانی و اداری خود عمل و احقاق حق و اجرای عدالت را با جدیت دنبال کنیم.
وی بیان کرد: مردم انتظار دارند دستگاه قضایی در حفظ امنیت و آرامش آنان با عوامل ناامنی در همه ابعاد قاطعانه برخورد کند و قاطعیت در این زمینه، اجرای صحیح قانون است.
القاصی ادامه داد: سختی کار در دستگاه قضایی، نه یک تکلیف سازمانی بلکه یک حسنه محسوب می شود زیرا خدمت صادقانه و خالصانه در این دستگاه می تواند از مظلومی رفع ظلم کند و حقی را به حقدار آن بازگرداند.
رئیس کل دادگستری استان فارس اظهار داشت: فردی که به دستگاه قضایی مراجعه می کند، این مجموعه را ملجاء و پناهگاه خود قرار داده است و انتظار دارد از وی رفع ظلم شود، بنابراین وظیفه انسانی و تکلیف سازمانی ماست که ضمن تکریم و حفظ حرمت مراجعه کننده، انتظارات قانونی او را در کوتاه ترین زمان ممکن پیگیری کنیم.
القاصی گفت: توجه ویژه به اجرای سریع و به موقع احکام مدنی و کیفری قطعیت یافته، یکی از مصادیق مهم خدمت به مردم است چرا که نتیجه نهایی خدمت ارایه شده و محقق شدن عدالت از ابتدای تشکیل پرونده، اجرای احکام است بنابراین باید شاهد دقیق ترین برنامه ریزی و بهترین انضباط در واحدهای اجرای احکام باشیم.
این مقام قضایی، همچنین خواستار اجرای دقیق بخشنامه های مختلف در پیوند با کاهش جمعیت کیفری زندان ها، ساماندهی واحدهای اجرای احکام، ساماندهی بایگانی های جاری، موقت و راکد حوزه های قضایی، مدیریت پرونده های مهم و حساس امنیتی و تکریم ارباب رجوع شد.
القاصی بیان کرد: بخش عمده ای از بازرسی ها و انجام برنامه های نظارتی در حوزه های قضایی، موارد یاد شده را در برمی گیرد.
رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: مسئولیت ناراضی بودن ارباب رجوع از مجموعه قضایی بر عهده ماست به همین سبب لازم است ضمن توجه مدیران همه حوزه های قضایی به موضوع تکریم ارباب رجوع، زمینه دیدارهای چهره به چهره در محل کار، اماکن عمومی و شنیدن دغدغه های مردم را فراهم کنیم.
القاصی در بخش دیگری از سخنان خود، حوزه قضایی شهرستان فسا را یکی از حوزه های مهم استان دانست و افزود : انتظار می رود تا به میزان حساسیت موقعیت این حوزه قضایی، عمل به قانون و احساس تکلیف در مقابل مردم در دستگاه قضایی بیشتر شود.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.