مهرداد سهرابی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 57 در استان فارس 47 هزار و 609 تلفن ثابت نصب شده داشتیم که الان به یک میلیون و 956 هزار و 758 خط رسیده است.
وی ادامه داد: در حوزه تلفن سیار که در ابتدای انقلاب وجود نداشت، طی سال های گذشته تاکنون شاهد فعالیت سه اپراتور اصلی همراه اول، ایرانسل و رایتل بودیم که ضریب نفوذ آنها در استان به ترتیب 69 درصد، 45 درصد و سه درصد است.
این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به فعال شدن سرویس رومینگ که بر اساس آن اپراتورها مکلف شده اند در جایی که دیگر اپراتور حضور ندارد به آنها سرویس بدهند، ضریب تلفن همراه در فارس به حدود 80 درصد خواهد رسید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اضافه کرد: در ابتدای انقلاب در استان 124 دستگاه تلفن همگانی وجود داشت که این تعداد هم اینک به به 6 هزار و 677 دستگاه رسیده است.
سهرابی اظهار داشت: در حوزه شبکه فیبر نوری نیز شاهد توسعه قابل توجهی در استان بوده ایم به نحوی که استان فارس به مرکز توزیع و انتقال پهنای باند به استان های جنوبی تبدیل شده است.
وی، با اشاره به دسترسی تمام شهرهای استان به اینترنت پرسرعت نسل سه و چهار گفت: هم اینک 39 روستای زیر 10 خانوار استان به تلفن ثابت متصل هستند و 2 هزار 161 روستای استان نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند که امکان دسترسی یک هزار و 24 روستا به اینترنت پرسرعت پارسال فراهم شد.
او اظهار داشت: در پست بانک نیز 116 دستگاه خودپرداز روستایی در روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته استان نصب و راه اندازی شده است.
سهرابی تصریح کرد: در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز حدود 459 دفتر پیشخوان شهری و 397 دفتر ict روستایی در استان مشغول به فعالیت هستند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: شرکت مخابرات استان هم اینک پروژه دسترسی شهروندان و کسب و کارها به شبکه فیبر نوری را در دستور کار دارد که از سال گذشته تاکنون نیز 859 پورت نصب شده است.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.