به گزارش ایرنا، علی عسکر نجفی دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی امسال با شکوه هرچه تمامتر وبا محوریت چهل سالگی انقلاب در همه مدارس استان برگزار می شود و برنامه های متعدد و مختلفی برای این دهه پیش بینی شده است.
وی دهه فجر را فرصتی برای تبیین اهداف انقلاب و انتقال مفاهیم و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی به نسل جدید دانست و بیان داشت: انقلاب برخاسته از مردم است و این جشن‌ها نیز متعلق به آ‌ن‌ها‌ست و ما باید زمینه حضور آن‌ها را فراهم کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مردمی برگزار شدن مراسم های دهه فجر در دستورالعمل ارسالی به مدارس استان تاکید شده است و بناست این برنامه ها با محوریت و توسط دانش آموزان وانجمن های اولیا و مربیان برگزار شود.
نجفی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در شکل‌گیری فرهنگ و انتقال میراث فرهنگی و مذهبی نقش سازنده‌ای دارد اظهار کرد: آموزش و پرورش وظیفه سنگینی در حراست از انقلاب اسلامی برعهده دارد و باید شناسایی و تبیین اهداف انقلاب برای نسل جدید با طراحی برنامه‌ها و روش‌های جدید و کارامد صورت گیرد.
رئیس کمیته فرهنگیان و دانش آموزان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس گفت: جشن های دهه فجر درمدارس استان با طنین زنگ انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه روز 12 بهمن ماه مصادف با روز جمعه و تعطیلی مدارس است این آیین شنبه 13 بهمن‌ماه رأس ساعت 33: 9 در همه مدارس استان برگزار می‌شود؛ افزون بر این در هر شهرستان و منطقه نیز یک مدرسه برای برگزاری مراسم نمادین با حضور مسئولان برگزیده شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب درمدارس یاد کرد و اظهار داشت: گلباران قبور مطهر شهیدان، دیدار با خانواده معظم شهدا وایثارگران خصوصا شهدای پیروزی انقلاب اسلامی درسال 57 از دیگر برنامه های آموزش وپرورش دراین ایام است.
نجفی در ادامه به افتتاح چند پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان در دهه فجر اشاره کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: شرکت و حضور فعال در نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب دستگاه‌های اجرایی استان و اجرای سرود 1357نفری دانش‌آموزان شیرازی و گروه‌های سرود 40نفره در سراسر استان از دیگر برنامه‌های این سازمان است.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.