عبدالعزیز کریمی روز دوشنبه به خبرنگارایرنا گفت: اعتبار این طرح ها از محل منابع ملی تامین شده و در شهرستان های لارستان ، فراشبند ، فیروز آباد ، مرودشت ، نی ریز ، کازرون، لامرد ، شیراز و دیگر شهرستان های استان فارس افتتاح می شود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب و دهه فجر گفت: بیشتر این طرح ها در سالهای 96 و 97 آغاز شده اند و اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب به بهره برداری می رسند.
کریمی اضافه کرد: یک دستگاه پست پکیج به ظرفیت 40مگاولت آمپر، یک فیدر ورودی، 6 فیدر خروجی و یک فیدر ترانس به همراه 9 کیلومتر خط دومداره 66 کیلوولت در لارستان ، طرح افزایش ظرفیت ترانس از 18.25 به 30 مگاولت آمپر در فراشبند و تهیه و نصب و برنامه ریزی کارتهای توسعه جهت 35 ایستگاه منطقه فارس از جمله طرح هایی است که در دهه فجر افتتاح می شود.
فیدر عبارت است از مجموعه ای از وسایل قطع و وصل با ولتاژ اسمی معین که برای دریافت برق از بالادست سیستم برق رسانی و تحویل آن به پایین دست سیستم تعبیه می شود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه بهره برداری این طرح ها ضریب پایداری و اطمینان در شبکه های برق استان را بالا می برد گفت: خرید و راه اندازی لینک 'پی ال سی' دیجیتال با قابلیت جهت ارتباط بین ایستگاه ها در مرودشت و فراشبند، خرید 20دستگاه پایانه راه دور فوق توزیع به همراه 20 دستگاه تابلو برای مناطق مختلف استان و ایجاد زیر ساختهای لازم جهت استفاده شرکتهای تابعه وزارت نیرو از بستر فیبر نوری از دیگر طرح هایی است که در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
'پی ال سی' ابزاری است که با درک نسبی محیط کار از طریق سیگنال های ورودی و پردازش سیگنال ها مطابق برنامه داده شده به فرمانهای لازم، خروجی های مناسب را صادر می کند؛ به عبارتی دیگر پی ال سی مغز سیستم و کنترل در صنعت امروز است.
کریمی در ادامه گفت: همچنین در دهه فجر امسال شاهد افتتاح 10 دستگاه پایانه راه دور و تجهیزات مخابراتی پست های انتقال و نصب 9 دستگاه کلید 66 کیلو ولت در پست های توربین ، خرامه ، صنایع ، گلستان و بوشیگان و همچنین اجرای 30 کیلومتر سیم گارد حد فاصل پست های اشکنان به جناح در جنوب استان فارس و در شهرستان لامرد خواهیم بود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد: این شرکت برای تامین برق پایدار در استان بوشهر نیز 203 میلیارد و 700 میلیون ریال سرمایه گذاری کرده که طرح های مرتبط با آن در دهه فجر امسال افتتاح می شود .
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس همچنین گفت: این شرکت مسئولیت انتقال انرژی الکتریکی مطمئن و مورد نیاز مشترکان خود را در سطح استانهای فارس و بوشهر بر عهده دارد و در جهت دستیابی به این مهم ، سیاست ها و راهکارهای از پیش تدوین شده را، سر لوحه فعالیت های خود قرار داده است.
کریمی در ادامه به اعلام میزان برخورداری شرکت برق منطقه ای فارس ازتجهیزات خطوط و پست های انتقال و فوق توزیع پرداخت و افزود: این شرکت با برخورداری از ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و فوق توزیع که حدود ۱۳ درصد کل خطوط کشور را شامل می شود در بین برق های منطقه ای سراسرکشور مقام اول را دارا است؛ همچنین این شرکت با داشتن ۲۶۸ پست انتقال و فوق توزیع ، دررده دوم کشور قرار دارد .
وی اضافه کرد: برق فارس با ایجاد ظرفیت منصوبه تولید برق به میزان هشت هزار و 500 مگاوات، مقام سوم تولید برق در سطح کشور را از آن خود کرده است.
6113/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.