روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در گزارش روز یکشنبه خود به نقل از مصیب امیری، بیان کرد: طرح فروش الکترونیکی بلیت در اماکن تاریخی و فرهنگی، نقش مهمی در جلب رضایت بازدیدکنندگان خواهد داشت.
وی افزود: این اداره کل، از هفت سال پیش، پیگیری ایجاد باجه های فروش الکترونیکی بلیت در اماکن گردشگری زیر پوشش خود را آغاز کرد.
امیری ادامه داد: اما به دلیل لزوم حذف بلیت های کاغذی که اوراق بهادار دولتی محسوب می شوند و اینکه اجرای این امر نیاز به هماهنگی در سطح وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور داشت، به نتیجه نرسید تا اینکه در بیست و دوم آذر ماه 97، این طرح در فارس به عنوان استان پیشتاز در کشور، عملیاتی شد.
وی گفت: این پروژه، ابتدا به صورت آزمایشی در موزه ملی و کاخ های سعدآباد، گلستان و نیاوران تهران پیاده سازی و پس از یک سال بررسی و رفع ایرادهای آن، در اماکن مطرح گردشگری استان فارس اجرایی شد و مقرر شده این طرح در سایر استان های کشور هم عملیاتی شود.
امیری، با اشاره به گستردگی ابعاد این طرح و پیاده سازی آن در قالب سه مرحله اظهار داشت: در مرحله نخست، این طرح در گیشه ها و کیوسک های (Stand) فروش بلیت در مجموعه های تاریخی- فرهنگی حافظیه و سعدیه، ارگ کریم خان زند، حمام وکیل، موزه پارس، نقش رستم، مجموعه جهانی تخت جمشید و پاسارگاد مسقر شده است.
وی ادامه داد: در مرحله دوم، فروش بلیت از طریق وب سایت و نرم افزار تلفن همراه امکان پذیر می شود و در مرحله سوم، گیت های کنترل تردد متصل به سامانه، برای شناسایی و مکانیزه کردن کل فرآیند تهیه بلیت و کنترل ورود بازدید کنندگان به اماکن گردشگری استقرار می یابد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بیان داشت: جلوگیری از چاپ بلیت های کاغذی رنگی در چاپخانه مرکزی دولتی و دشواری های انتقال آن به مراکز استان ها و شهرستان ها، نظارت دقیق بر روند فروش و عرضه بلیت، دریافت آمارهای به روز و لحظه ای و حذف صف‌های طولانی برای تهیه بلیت از مزایای این طرح است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.