روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در گزارش روز یکشنبه خود اعلام کرد: آیت الله لطف الله دژکام با آیت الله حسین نوری همدانی در شهر مقدس قم دیدار و گفت و گو کرد.
آیت الله نوری همدانی در این دیدار با اشاره به جایگاه منطقه فارس و شیراز در فقاهت و جایگاه علمای دینی، بیان داشت: در سال های گذشته، علمای بسیار بزرگی از این خطه برخاسته‌اند که سوابق بسیاری در پیروزی انقلاب و بعد از آن داشتند و این خطه، مردمی ولایتمدار دارد.
این مرجع تقلید با بیان این که عالمان دینی از دیدگاه فرهنگ اسلامی، افرادی با فضیلت و دارای جایگاه والا هستند، افزود: علما دارای موقعیت ویژه ای هستند که در این زمان باید وظایف خود را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند.
وی ادامه داد: کسانی که امامت جمعه را بر عهده دارند، دارای رسالت حساس و مهمتری هستند، یکی از وظایف ائمه جمعه این است که بدانند واسطه نظام اسلامی و مردم هستند و باید ارتباط خود را با مردم تقویت کنند.
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: امام جمعه باید با اعمال و رفتار خود دعوت کننده به دین باشد و ائمه جمعه در موقعیتی هستند که وظایف مهمی دارند.
وی با تاکید بر ارتباط ائمه جمعه با حوزه های علمیه و تربیت طلاب، گفت: بخشی از وقت ائمه جمعه باید برای مسایل حوزه ها و رسیدگی و تربیت طلاب باشد چرا که حوزه علمیه، مهد تربیت بزرگانی همچون امام خمینی (ره) است، همچنین امام جمعه باید از جایگاه علمی مناسبی برخوردار و درک مناسبی از اوضاع زمان داشته باشد.
این مرجع تقلید افزود: ائمه جمعه باید به ارتباط جدی و صمیمی با مردم اهتمام داشته باشند، اگر اعمال و رفتار روحانیت سازنده باشد مردم درس می گیرند و باید برخورد با مردم متواضعانه و کریمانه باشد چرا که مردم به روحانیت به چشم یک پناهگاه امن نگاه می کنند.

** دل مردم به علما گرم است
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه مردم مستضعف و پابرهنه انقلاب را به ثمر رساندند نه مرفهان بی درد، گفت: توجه به مردم و رسیدگی به درد مردم وظیفه مسئولان است، دل مردم در شرایط امروز به روحانیت و علما گرم است و باید مطالبات آنها را پیگیری کرد.
وی بیان کرد: هر اندازه روحانیت ساده تر زندگی کند و در کنار مردم باشد، وضعیت بهتری خواهیم داشت، معارف اسلامی و تقویت منابر نیز باید در دستور کار روحانیت قرار داشته باشد.
این مرجع تقلید با بیان این که ارشاد مردم وظیفه روحانیت است، اظهار داشت: روحانیت باید به شرایط زمان آگاه باشد تا بتواند آن را برای مردم تشریح و تبیین کند چرا که در هیچ زمانی مانند امروز، دشمنان به اسلام حمله ور نشده اند، انقلاب اسلامی داغی بر دل استکبار گذاشت و سیلی محکمی بر دشمنان بود از این رو تمام آنها سعی خود را به کار می گیرند تا انقلاب را نابود کنند.
آیت الله نوری همدانی گفت: به فضل الهی روز به روز بیداری اسلامی گسترش پیدا خواهد کرد، مظلومان عالم متحدتر خواهند شد اما دشمنی استکبار با انقلاب و اسلام نیز ادامه خواهد داشت و باید در برابر توطئه ها با بصیرت مقابله کنیم.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.