مهرداد سهرابی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی سال های اخیر تاکنون و در جهت برون سپاری خدمات دستگاه های اجرایی که فارس در این زمینه در کشور پیشرو بوده، موفق به احصا افزون بر 800 خدمت در استان شدیم که از این تعداد نیز دستورالعمل حدود 700 خدمت پیاده سازی شده و 370 خدمت نیز در حال ارائه است.
وی ادامه داد: این اولین گام در جهت پیاده سازی دولت الکترونیک در استان بود و در ادامه نیز بحث یکپارچه سازی یا ارائه خدمات به شکل کاملا الکترونیکی در دستور کار کارگروه توسعه دولت الکترونیک قرار گرفته است.
سهرابی گفت: با توجه به اینک بسیاری از سرویس ها و خدمات طی سال های گذشته ملی شده و داده ها و خدمات دستگاه های خدمات دهنده در سطح وزارتخانه توزیع می شود، هم اینک در بحث یکپارچه سازی و ارائه خدمات به شکل کاملا الکترونیکی قدری با دشوار شده و اتصال این بانک های اطلاعاتی به یکدیگر مستلزم توافق بین وزارتخانه ها در سطح ملی است.
او اظهار داشت: بر همین اساس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه سازمان اداری و استخدامی مشغول تعامل با دستگاه های اجرایی برای فراهم سازی زمینه تحقق این یکپارچه سازی است.
وی افزود: با توجه به الزام کردن دستگاه های اجرایی از سوی سازمان اداری و استخدامی در بحث به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات، قطعا زمینه برای یکپارچه سازی و ارائه خدمات به شکل کاملا الکترونیکی فراهم خواهد شد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت ادامه داد: یکی از گام های اولیه در این زمینه اجرای طرح رجیستری تلفن همراه با همکاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گمرک و همچنین نیروی انتظامی بود که با این کار جلو قاچاق گوشی تلفن همراه گرفته شد.
وی افزود: اقدام دیگری که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد پیاده سازی سرویس کارت سوخت خودرو بر روی کارت های بانکی بود.
سهرابی اضافه کرد: قطعا با پیاده سازی دولت الکترونیک، بسیاری از مفاسد و مشکلات هم برای دولت و هم برای مردم کاهش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: پیاده سازی دولت الکترونیک موجب کوچک سازی و چابک سازی دولت شده و زمینه شکل گیری فرصت های جدید شغلی در حوزه بخش خصوصی را فراهم خواهد کرد.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.