مهرزاد بوستانی، شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: همچنین بتازگی، عملیات اجرایی سازه آبخیزداری تنگ گل‌ بانو در بخش خفر شهرستان جهرم با اعتبار 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز شده است.
وی بیان کرد: این دومین طرح آبخیزداری و تغذیه مصنوعی و بزرگترین سد بتونی جهرم است که مساحت حوزه آبخیز آن 778 هکتار است.
بوستانی ادامه داد: مهار سیلاب، کنترل رسوب حوزه‌های آبخیز در زیر حوزه سد سلمان فارسی، جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ پوشش گیاهی منطقه و کمک به تامین آب سفره‌های زیرزمینی و آبخوان‌ها از اهداف اجرای این طرح است.
وی بیان کرد: حجم پیش‌بینی‌ شده برای اجرای عملیات این سد، چهار هزار و 450 مترمکعب با طرح سنگی - ملاتی است و با بهره برداری از این طرح، سالانه 182هزار متر‌مکعب روان آب قابل استحصال است.
به گفته بوستانی، ظرف چهار ماه آینده این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم هم در مورد طرح‌های ناتمام آبخیرداری این شهرستان به ایرنا بیان داشت: طرح تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب روستای آبگرم بالایی در منطقه گچبرو از توابع بخش مرکزی شهرستان جهرم با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال در دهه فجر 97 افتتاح خواهد شد.
علیرضا صحراییان افزود: همچنین پروژه تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب، منطقه سه چاه بغل سیاه از توابع بخش خفر جهرم که شامل یک بند خاکی و 2 بند سنگی ملاتی است با حجم آبگیری 330 هزار متر مکعب و با اعتباری افزون بر 10میلیارد و 500 میلیون ریال هم اینک در حال احداث است و امسال در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می شود.
وی بیان داشت: روستاهای سه‌ چاه بغل سیاه، تشک، موردک و گچبرو از مزایای این پروژه بهره مند خواهند شد.
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.