به مناسبت اولین روز از هفته هوای پاک مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از فعالان ناوگان قطار شهری و شهروندانی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند در روز هوای پاک تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، سعید محمودی طی مراسمی که در ایستگاه مترو  میدان احسان در روز 29 دی ماه روز ملی هوای پاک برگزار شد از مدیر عامل و کارکنان پرتلاش قطار شهری با اهداء گل تقدیر کرد. همچنین در این مراسم مدیر کل حفاظت محیط زیست با همراهی مدیر عامل قطار شهری شیراز و تعدادی از تشکل های مردم نهاد با اهداء دسته های گل نرگس از شهروندانی و مسافران مترو به خاطر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و تاثیر در کاهش بار آلودگی کلان شهر شیراز تقدیر کرد.

محمودی در بخشی از سخنان خود خطاب به مدیر عامل قطار شهری و کارکنان آن دستگاه اظهار کرد: استفاده از مترو به میزان قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا موثر است.

وی با بیان اینکه صنعت مترو در دنیا پیشرفت چشمگیری داشته و مترو یک سرمایه بزرگ زیرساختی است افزود: مترو جزو شاخص های زیرساختی توسعه یک کشور محسوب می‌شود که علاوه تسهیل در حمل و نقل شهروندی در رونق اقتصادی موثر بوده و با کاهش مصرف سوخت به حفظ شرایط پایدارمحیط زیست منجر خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست فارس تاکید کرد: استفاده شهروندان  از وسایل حمل و نقل عمومی علاوه بر صرفه جویی در زمان و دسترسی آسان به تمام مناطق شهری به سلامت مردم در کلان شهر شیراز کمک شایانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردم کمتر از خودرو تک سرنشین استفاده کنند و مانند تمام کشورهای پیشرفته فرهنگ دوچرخه‌سواری و استفاده از اتوبوس های شهری و مترو نهادینه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.