محمدرضا امیری شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کلنگ این بیمارستان سال 94 در زمینی به مساحت هفت هکتار به زمین زده و ساخت آن در زیربنایی به مساحت افزون بر یک هزار و 200 مترمربع آغاز شد.
وی ادامه داد: این بیمارستان 120 تخت خوابی، ظرفیت توسعه به 160 تخت در آینده را دارد .
فرماندار نی ریز همچنین گفت: این طرح بنا بر برآورد اولیه به 210میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت که با توجه به نوسانات قیمت در ماه های گذشته، این رقم افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: پس از مذاکراتی که ستاد بنیاد برکت و معاونت بهداشت و درمان این ستاد داشتیم، این بنیاد کمک 150 میلیارد ریالی به ساخت این بیمارستان داشت.
امیری همچنین با اشاره به دیدار وی و امام جمعه نی ریز با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه نیز 20 میلیارد ریال به ساخت این بیمارستان اختصاص داد و علاوه بر آن، دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز کمک هایی به اجرای این طرح داشته است.
فرماندار نی ریز گفت: با توجه به قدمت بیمارستان 'شهدا'، ضرورت ایجاد فضای مناسب و جدید برای بهداشت و درمان در این شهرستان احساس می شد.
وی یادآور شد: برخی اهالی شهر نی ریز در در سالهای گذشته توافقی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشتند که تامین زمین بیمارستان و تامین 40 درصد هزینه های ساخت بیمارستان با مردم منطقه باشد که کار ساخت آغاز شود اما در ادامه به دلیل اختلافات محلی بر سر زمین آن به توافق نرسیده بودند.
امیری گفت: در نهایت با پیگیری های صورت گرفته، زمین مورد نیاز برای ساخت بیمارستان را در سال 93 از اداره کل راه و شهرسازی استان فارس تحویل گرفتیم.
وی با قدردانی از حمایت های ستاد بنیاد برکت از ساخت بیمارستان جدید شهر نی ریز گفت: مسئولان این بنیاد نوید داده اند که در ارتباط با تامین تجهیزات و امکانات این مرکز درمانی نیز مساعدت و همکاری داشته باشند.
فرماندار نی ریز گفت: با توجه به زمان بر بودن عملیات ساخت بیمارستان جدید نی ریز، در سال های گذشته تلاش زیادی برای ارتقای خدمات بیمارستان شهدا صورت گرفته و بخش های اتفاقات، رادیولوژی، دیالیز و آزمایشگاه به این مرکز درمانی افزوده شده است.
شهرستان نی ریز در فاصله 192 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
ع ی ا/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.