نماینده مردم شیراز در مجلس ضمن انتقاد از عدم توسعه گردشگری در استان فارس با بیان اینکه مسئولان در بخش گردشگری به سمت شعارگرایی حرکت کرده‌اند،گفت: عدم اعتقاد و باور راسخ به گردشگری استان از عواملی است که اجازه رشد گردشگری را در استان نمی‌دهد.

بهرام پارسایی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه مسیر توسعه استان فارس از تقویت پتانسیل گردشگری می‌گذرد افزود: این در حالی است که با سرمایه‌گذاری کمتر و کاهش هزینه و بدون ایجاد آلوگی و مشکلات خاص می توان بخش گردشگری را توسعه و رونق دهیم.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: اشتغالزایی در صنایعی مانند پتروشیمی هزینه بر است به‌طوری‌که به ازای هر یک میلیارد تومان سرمایه گذاری یک شغل برای هر فرد ایجاد می شود اما در گردشگری با 700 میلیون سرمایه گذاری می توان چندین شغل برای افراد ایجاد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: در حال حاضر بعضی از افراد برای اینکه بتوانند به دولت انتقاد کنند و در تقابل دولت بایستند هجمه‌هایی را به نماینده عالی دولت در استان وارد می کنند که در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی و .... بر مردم فشار آورده است نیاز است تا همه گروه های سیاسی، اجتماعی، سازمان ها و ..... با یک همدلی در کنار استاندار قرار بگیرند تا بتوانند از فشارهای موجود کاهش دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: مشکلات بی شمار و زیادی که در سطح کلان و ملی در کشور وجود دارد اجازه نمی دهد که گردشگری در فارس توسعه پیدا کند.

به گفته او تاکنون نتوانستیم از ظرفیت گردشگری استان در آمدزایی و اشتغال مطلوبی ایجاد کنیم

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه بسیاری از افراد بر این باورند که تعامل، ارتباطات، سیستم بانکی ، سیاست خارجی و ..... نمی تواند بر روی مردم تاثیر منفی بگذارد افزود: این باور درست نیست زیرا زمانی که گردشگران نتوانند از کارت‌های اعتباری و بانکی استفاده کنند  به ناچار باید پول نقل با خود حمل کنند که این تازه  یکی از مشکلات تحریم برای صنعت گردشگری کشور است.

پارسایی با بیان اینکه نباید بر سر راه گردشگران مانع ایجاد کنیم افزود: از آن جا که حمل پول نقل باعث می‌شود که گردشگران با خطراتی مواجه شوند بنابراین اگر خواستار رونق گردشگری در استان و کشور هستیم باید اقداماتی انجام دهیم که به واسطه آن موانع از سر راه گردشگران برداشته شود.

وی بیان کرد: عدم تبلیغ توان گردشگری کشور در سطح ملی و بین‌المللی از دیگر مواردی است که در کاهش ورود گردشگران به ایران و استان نقش زیادی دارد.

وی در ادامه از نبود یک طرح جامع و منسجم در گردشگری استان و شیراز انتقاد کرد و افزود: اگرچه طرح‌های زیادی برای گردشگری استان و شیراز وجود دارد اما با بررسی از آن‌ها متوجه می شویم که با این طرح ها نمی‌توان به یک جایگاه مناسبی رسید.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: گروه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به شیراز و استان می‌آیند با چالش‌هایی متفاوتی مواجه می شوند در نتیجه این مصایب و مشکلات سبب می شود که آنها عطایشان را به لقایشان ببخشند و سرمایه خود را در بخش گردشگری از استان خارج کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس اعتقاد دارد که شهرداری باید نگاه خود را از در آمد‌زایی و اخذ عوارض در بخش گردشگری در شیراز تغییر دهد چرا که این مهم می تواند در طولانی مدت بستر اشتغالزایی برای شهروندان را فراهم کند.

وی در این باره ادامه داد:  در حال حاضر سازمان‌ها و ادارات برای جذب سرمایه باید اقداماتی مانند فراهم کردن زمینه ها و بستر سازی مناسب، در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی و ..... را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند تا در ادامه بتوانند از این فرصت بهره کافی را ببرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.