به گزارش ایرنا در این دیدار که عصر پنجشنبه در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شد، تیم میزبان با یک گل بازی را به ملوان بندر انزلی واگذار کرد تا دومین شکست پی در پی قشقایی در دور برگشت لیگ رقم بخورد.
دیدار تیم های قشقایی شیراز و ملوان بندر انزلی در حالی آغاز شد که زمین نامساعد ورزشگاه پارس شیراز به دلیل بارندگی و وزش شدید باد اجازه نداد هر 2 تیم بازی مورد نظر خود را پیاده کنند و آنها ناگزیر بودند با ارایه یک بازی فیزیکی به بازی هوایی بپردازند.
تیم قشقایی بازی را خوب شروع کرد و آنها با بردن بازی به کناره های زمین و از سمت راست سعی داشتند با ارسال های بلند به گل برسند که در این راه نیز موفق نشان ندادند چرا که شاگردان احمد زاده سر مربی ملوان بندر انزلی که سابقه مربیگری در تیم های برق و فجر شهید سپاسی شیراز را دارد و با شناختی که از فوتبال فارس داشت راه نفوذ تیم قشقایی را بست.
دقیقه پنج بازی، نخستین زنگ خطر را تیم قشقایی بر روی دروازه تیم ملوان به صدا در آورد و ضربه مرتضی سنجانکی با دخالت مدافعان میهمان دفع شد.
پس از اینکه فشار تیم میزبان فروکش کرد، بازی به تعادل کشیده شد و این بار نوبت به تیم ملوان رسید تا با ضربه میلاد کمندانی در دقیقه 13، مسلم حق شناس دروازه بان تیم میزبان با یک واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد و این ضربه هم ثمری نداشت.
در ادامه نیمه نخست بازی، اگر چه تیم قشقایی بیشتر صاحب توپ بود اما از این برتری نتوانست استفاده کند و تیم ملوان هم چند بار صاحب فرصت شد که اگر آنها از دستپاچگی مدافعان میزبان بر روی ضد حمله ها دقت می کردند می توانستند دروازه تیم قشقایی را باز کنند و سرانجام نیمه نخست بدون گل پایان یافت.
نیمه دوم را ملوانها که به بازی در زمین های لغزنده و بارانی به خوبی عادت دارند، هجومی آغاز کردند و در دقیقه 47 هم صاحب ضربه کرنر شدند که نتیجه ای نداشت و در ادامه برتری تیم میهمان سرانجام در دقیقه 52 بر روی تعلل مدافعان قشقایی، میلاد کمندانی با یک بغل پای دقیق، دروازه تیم قشقایی را باز کرد تا مزد برتری خود را بگیرند.
شاگردان مهدی فروردین، سر مربی تیم قشقایی شیراز که نمی خواستند این بازی خانگی را واگذار کنند، حملات خوبی را روی دروازه تیم ملوان انجام دادند و در دقیقه 63 می توانستند به گل مساوی دست یابند اما حسین صادقی مهاجم تیم میزبان اینقدر تعلل کرد تا این موقعیت مناسب از دست رفت.
دقیقه 70 بازهم تیم قشقایی فرصت باز کردن دروازه ملوان را داشت که این بار نیز سید محمد مهری در یک موقعیت عالی با ضربه سر بسیار بد، توپ را به بیرون زد تا آه از نهاد تماشاگران مشتاق قشقایی بلند شود.
در دقایق باقی مانده بازی نیز تیم ملوان به خوبی از گل زده خود با تجمع در منطقه دفاعی و اضافه کردن بازیکنان تازه نفس حفظ کرد و تعویض های سر مربی تیم میزبان برای تغییر نتیجه، ثمری نداشت و سرانجام این بازی در روزی که قشقایی ها شایستگی حداقل یک مساوی را داشتند، این بازی خانگی را واگذار کردند.
تیم ملوان که روزگار خوبی ندارد با سه امتیاز شیرین شیراز را ترک کرد و با 2 پله صعود از قعر جدول به رده چهاردهم رفتند تا امیدوار به بازی های آینده باشند.
این تیم به دلیل بدهی به بازیکنان خارجی در زمانی که در لیگ برتر حضور داشت، از سوی فیفا 6 امتیاز در آغاز لیگ دسته یک از این تیم کم شد و گرنه، قوی سپید انزلی از وضعیت بهتری در جدول رده بندی برخوردار بود.
از این دیدار که در یک هوای بارانی بر گزار شد یک هزار تماشاگر که تعدادی از آنها را هواداران ملوان بندر انزلی تشکیل می دادند، دیدن کردند.

** تیم فجر شهید سپاسی هم به آلومینیوم اراک باخت
همچنین تیم فجر شهید سپاسی شیراز در هفته هفدهم، عصر پنجشنه درشهرستان اراک با نتیجه یک بر صفر و با گل وحید فاروق که در دقیقه 50 به ثمر رسید، بازی را به آلومینیوم این شهر واگذار کرد.
همچنین در این دیدار، شیرازی ها یک پنالتی را از دست دادند، تا نمایندگان فارس در این هفته بازنده باشند.
با پایان یافتن هفته هفدهم، تیم گل گهر سیرجان با 36 امتیاز جای تیم پاکدشت تهران را در صدر جدول گرفت، پاکدشت تهران با 33 امتیاز و مس کرمان هم با 29 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.
همچنین تیم آلومینیوم اراک با 27 امتیاز پنجم شد، تیم قشقایی شیراز با 22 امتیاز در رده هشتم ایستاد و تیم فجر شهید سپاسی شیراز هم با 17 امتیاز و 2 پله سقوط به رده دوازدهم رفت.
در رقابت های فوتبال دسته یک کشور 16تیم شرکت دارند و پس از انجام 30 بازی، تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر در سال 98 را دریافت خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم به دسته دوم می روند.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.