به گزارش ایرنا، صابر سهرابی 27 دی ماه در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی آثار شکسته نویسی باعنوان محفل انس، اضافه کرد: بدل شدن هنر فاخر خوشنویسی به فن زیبانویسی نیز هرگز با حسن هدف و غایت این هنر همسو نیست.
وی با اشاره به تلاش های یدالله کابلی خوانساری در اعتلای هنر خوشنویسی ابراز داشت: وی در سالهای دهه 30 تا 50 به تنهایی در این عرصه قلم فرسود و چراغ خاموش خط شکسته را روشن کرد و اگر امروز خط شکسته در جای جای این سرزمین کورسویی دارد، از زحمات اوست.

** در شیراز محلی برای ارائه آثار خوشنویسی نیست
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با بیان اینکه هنرنمایی در مکتب شیراز قدمتی دیرینه دارد، عنوان کرد: امروز هسته مکتب شکسته نویسی شیراز حرفی برای گفتن دارد اما محلی برای عرضه این آثار نه در موزه تاریخی، نه معاصر و نه موزه فرهنگی وجود ندارد.
کوروش کمالی سروستانی ابراز داشت: برآن بودیم که بتوان فضایی برای نمایش این آثار و فروش آن ها فراهم کنیم تا برای همیشه در تاریخ فرهنگ شیراز حفظ شود.
وی افزود: هم اکنون دو مرکز فرهنگی و هنری در حال ساخت وجود دارد که امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه ای بتوانیم مکانی برای نمایش آثار خوشنویسی در این بناها ایجاد کنیم.
کمالی سروستانی بیان کرد: با توجه به اینکه نشست های مختلف درباره خوشنویسی در شیراز برگزار می شود، مکتب شیراز می‌تواند جایزه دوسالانه ویژه خوشنویسی را در این شهر اهدا کند و محفل انس به پدیده ای فرهنگی اجتماعی بدل شود.
دومین نمایشگاه تخصصی محفل انس با حشور استادان یدالله کابلی خوانساری و چهره ماندگار خوشنویسی ایران، محمد حیدری عضو شورای تشخیص و ارزشیابی هنری گشایش یافت و تا 3 بهمن ماه در سالن فرهنگ مرکز اسناد و کتایخانه ملی فارس برقرار است.
این نمایشگاه حاصل تلاش های دوساله 17 هنرجوی محمدرضا معین خواه از استادان انجمن خوشنویسان ایران در فارس است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.