به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران افزود: جامعه ایثارگری و خانواده شهدا گنج بزرگ و ذخیره عظیم فرهنگی هستند که فرهنگ ایثار و شهادت را در عمل معنا کردند.
وی ادامه داد: خانواده های شهدا و ایثارگران دارای مسائل و مشکلاتی هستند که باید به گونه ای عمل کنیم که از خودگذشتگی و رشادت های آنها در پیچ و خم بروکراسی اداری فراموش نشود.
او اظهار داشت: امروز از بیرون برخی اهداف و آرمان های شهدا را هدف گرفته اند و به دنبال اعمال محدودیت هایی بر مردم و نظام هستند که حضور ایثارگران و جامعه ایثارگری اجازه تحقق این خواست دشمنان را نخواهد داد.
استاندار فارس اضافه کرد: خواست و هدف شهدا چیزی جز استقرار و استمرار نظام اسلامی و ترویج و حفاظت از فرهنگ غنی و ارزش های ارزشمند اسلام نبوده است و همه ما باید از آرمان های آنها پاسداری کنیم و حافظ مردم، مرزهای کشور و حریم ولایت باشیم.
رحیمی گفت: همه اینها اهدافی بود که شهدا برای آن جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم به کشور و مردم و نظام کردند.
او ادامه داد: این روزها در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب قرار داریم و بسیاری تمایل داشتند که این جشن ها برگزار نشود اما امسال بالنده تر از گذشته به همراه خدمات ارزنده ای که نظام به مردم ارائه خواهد کرد برگزار خواهد شد.
استاندار فارس گفت: شهدا، خانواده شهدا و ایثارگران منبع ارزشمند برای کشور و استان هستند که برای بهره برداری بهتر از این ظرفیت و منبع ارزشمند، خانواده ها و یادگاران آنها را گرامی بداریم و فرصت حضور و فعالیت آنها را در عرصه های مختلف فراهم کنیم.
مشاور استاندار فارس و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استان هم گفت: یکی از دغدغه های اصلی ایثارگران بحث بیمه تکمیلی آنها است که رفع این مشکل باید با جدیت دنبال شود.
اسفندیار نیکومنش، افزود: در مهرماه امسال دستورالعملی بر اساس قانون از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد که بنا شد از سرجمع اعتبارات دستگاه های دولتی در بحث بیمه تکملیی ایثارگران با بیمه ها قرارداد منعقد شود.
وی ادامه داد: اما در مسیر تحقق این مهم موانع و مشکلاتی ایجاد شده که با توجه اهمیت موضوع ضرورت دارد نسبت به رفع آن اقدام شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگاران استان فارس هم اقدامات دولت تدبیر و امید در بحث حل مشکلات ایثارگران و خانواده آنها را خوب توصیف کرد و گفت: یکی از مباحث مهم استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران در دستگاه های اجرایی است که به رغم اینکه به دستگاه ها توصیه شده اما از این کار خودداری می کنند.
رجبعلی راهی افزود: بحثی که دستگاه های اجرایی مطرح می کنند این است که تا ردیف اعتباری برای این منظور در نظر گرفته نشود آنها نمی توانند این کار را انجام دهند.
وی ادامه داد: امیدواریم با رفع این مانع و مشخص شدن ردیف اعتباری، مساله به کار گیری فرزندان شهدا و ایثارگران به سرانجام برسد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.