رییس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز از احداث و توسعه ایستگاه‌های حاشیه ای حمل بار در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن حدیقه جوانی با اعلام این خبر افزود: پارک خودروها در حاشیه معابر اصلی مشکلات بسیاری را در پی دارد که یکی از مهم ترین آنها پارک به صورت دوبله و افزایش ترافیک شهری است؛ لذا تعداد 18 معبر در نقاط مختلف بر مبنای اولویت و نتایج مطالعات طرح جامع حمل و نقل بار و با هماهنگی کارگروهی متشکل از نمایندگان ترافیکی سازمان‌ها و مناطق شهرداری در حال شناسایی است  که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین در مراحل بعد تمامی ایستگاه‌های حمل بار با دوربین‌های مستقر در سطح شهر در طول شبانه روز نظارت می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: عدم وجود مکان‌های مشخص برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری خودروهای باربری در زمان جابه‌جایی حمل و نقل کالا یکی از مشکلات اصلی ترافیکی شهر شیراز محسوب می‌شود.

حدیقه جوانی تأکید کرد: انتظار می‌رود متولیان نهادهای مربوطه برای ایجاد این زیرساخت مهم، سهم شایسته‌ای در حفظ زیرساخت‌های شهری توام با امنیت ترافیکی داشته باشند و در این راستا به استناد بند 2 و 5 ماده 4 اساسنامه سازمان، احداث ایستگاه‌های وسایل حمل‌ونقل بار از جمله وظایف سازمان است.

وی در پایان افزود: احداث ایستگاه‌های حمل بار منجر به مدیریت فرآیند تخلیه و بارگیری، روان سازی ترافیک معابرشهری، جلوگیری از پارک دوبل، ایمن‌سازی جابجایی کالا، کاهش خطرات احتمالی در حین انجام عملیات تخلیه و بارگیری و مدیریت مصرف سوخت می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.