محمود کجوری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مصوبه بر اساس بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه است و هزینه امهال (مهلت دهی) برای کل کشور 20 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که 8.7 درصد این مبلغ، سهم استان فارس به میزان 170 میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد: اولویت امهال و بخشودگی سود و جرائم در ابتدا با تسهیلات زیر 80 میلیون ریال و سپس تسهیلات 80 الی 100 میلیون ریال است این در حالی است که هزینه امهال سه ساله و بخشودگی سود و جرائم کشاورزان استان فارس نزدیک به یک هزار و 600 میلیارد تومان خواهد شد.
کجوری ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی و استانداری فارس در تلاش هستند تا سهم استان را افزایش دهند تا بتوان حجم قابل توجهی از جرائم کشاورزان خسارت دیده را برطرف کرد.
او عنوان کرد: بر اساس مصوبه 21 آذر 97 هیات وزیران تسهیلات سر رسیدهای از تاریخ اول مهر 96 تا پایان سال 97، کشاورزان خسارت دیده پس از بخشودگی سود و جرایم بدون اخذ هزینه به مدت سه سال امهال خواهد شد که با اولویت گذاری برای تسهیلات تا سقف 80 میلیون ریال صورت خواهد پذیرفت.
کجوری بیان کرد: برای حمایت از خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی مقرر شد تسهیلات سررسید شده کشاورزان که مشمول مصوبه هیات وزیران نمی شود نیز با اخذ 10 درصد از بدهی تسهیلات سرمایه ای به مدت پنج سال از سوی بانک کشاورزی تمدید شود که این مدت برای تسهیلات سرمایه در گردش سه سال است.
ع.پ /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.