روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شیراز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: باتوجه به پیش بینی کاهش شدید دما در چند روز آینده، برای جلوگیری از یخ زدگی و در نتیجه آن ترکیدگی کنتور آب و بروز خسارت، لازم است شهروندان نسبت به پوشاندن آن با استفاده از فوم ، پارچه های ضخیم ، گونی ، پشم شیشه و غیره اقدام کنند.
در این اطلاعیه آمده است:در صورت بروز خسارت، جبران هزینه مربوط به عهده مشترک خواهد بود بنا بر این نگهداری بهینه از کنتورهای آب و لوله های روباز از یخ زدگی در فصل سرما و انجام اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به این تاسیسات ضروری است.
آبفای شیراز به شهروندان توصیه کرد برای جلوگیری از ترکیدگی کنتورهای آب در صورت یخ زدگی از ریختن آب جوش بر روی آن ها خودداری شود و با گرم کردن از طریق پوشش های مناسب، یخ زدگی رفع شود.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مشترکان باید هنگام رفتن به مسافرت و یا ترک طولانی منزل، شیر فلکه بعد از کنتور آب را ببندند.
مرکز ارتباطات مردمی روابط عمومی آب و فاضلاب شیراز با شماره تماس 122 در تمام روزها به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات و راهنمایی همشهریان است.
بر اساس اعلام رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس با ورود سامانه بارشی جدیدی به این استان از یکشنبه شب 23 دی ماه جاری، شاهد بارندگی قابل توجهی در نقاط مختلف این استان خواهیم بود.
فرید اسماعیل زاده در گفت وگو با ایرنا افزود: این سامانه بارشی فعال که تا اواخر پنجشنبه 27 دی ماه جاری ادامه خواهد داشت به تناوب از سمت غرب استان موجب وزش باد شدید، بارش باران و بارش برف در نیمه شمالی و ارتفاعات خواهد شد.
وی ادامه داد: فعالیت این سامانه، دوشنبه و سه شنبه بیشتر در نواحی شمال غرب، غرب، مرکز و جنوب غرب استان و در اواخر چهارشنبه و طی پنجشنبه با شدت بیشتر در کل استان به ویژه در نواحی مرکز و جنوب خواهد بود.
او اظهار داشت: پس از عبور این سامانه شاهد مه گرفتگی و کاهش دما در سطح استان خواهیم بود.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.