استاندار فارس به فرمانداران استاندار دستور داد در هر شهرستان حداقل یک معاون فرماندار یا بخشدار را از جامعه‌ی زنان منصوب کنند.

به گزارش ایلنا عنایت‌الله رحیمی امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان فارس گفت: این دستور به فرمانداران تمام شهرستان‌ها ابلاغ شده و بر مبنای آن هر فرماندار مکلف است از میان زنانی که شرایط قانونی دارند حداقل یک معاون فرماندار یا بخشدار زن را معرفی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با این دستور افزایش مشارکت بانوان در حوزه‌های مدیریتی استان را شاهد باشیم.

 استاندار فارس افزود: دستگاه‌های دیگر نیز می‌بایست از ظرفیت نیمی از جمعیت فعال استان استفاده‌ی مطلوب کنند و مکلف خواهند شد که در این زمینه به جامعه‌ی بانوان گزارش دهند.

رحیمی تصریح کرد: اعتقاد من بر این است که بانوان از دقت، عطوفت در رفتار و قانون‌مداری بیشتری برخوردار هستند و از همین رو باید بسترهای لازم برای آنان فراهم شود.

بر پایه این گزارش، الهه پاینده تنها بانوی عضو شورای اسلامی فارس ابتدای این دیدار از استاندار درخواست کرده بود که مدیران رده‌های مختلف استان را بر مبنای شایستگی و فارغ از جنسیت آنها برگزینند.

نماینده شهرستان داراب در شورای اسلامی استان فارس با بر شمردن مشکلات مختلف زنان استان، اضافه کرد: جامعه‌ی بانوان استان با وجود مشکلات و محدودیت‌های فراوانی که دارند اما ظرفیت و توانمندی‌های زیادی نیز دارند که از جمله در حوزه‌ی مهارت‌های مدیریتی متأسفانه به خوبی مورد بهره‌وری قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.