به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، دوشنبه در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی استان فارس در شیراز، با تاکید بر لزوم تقویت شوراها به عنوان نهادی که می تواند تضمین کننده رای و نظر مردم در امور اجرایی باشد، افزود: شوراها باید با شناسایی راهکارهای هم افزایی هر چه بیشتر بین مردم با دولت و حاکمیت، به افزایش همگرایی، انسجام و اتحاد برای عبور کشور از مشکلات موجود کمک کنند.
وی ادامه داد: بی شک این نهاد می تواند در آینده و در ادامه حیات خود از اختیارات بیشتری برخوردار شود چرا که دنیای امروز به سمت واگذاری اختیار به مردم در حرکت است و ما نیز جز این راهی نداریم و باید آن دسته از وظایفی را که قابل واگذاری به شوراهاست به آنها واگذار کنیم.
او اظهار داشت: در این میان اعضای شوراها می توانند با عملکرد مثبت خود نشان دهند که این نهاد در عمل به وظایف خود موفق بوده و این امر خود زمینه ساز آینده بهتری برای شوراها خواهد بود.
استاندار فارس، از اعضای شوراهای اسلامی این استان خواست که زمینه مشورت و هم افزایی سازنده با افراد صاحب اندیشه و تفکر را برای خودشان فراهم کنند.
رحیمی گفت: رویکرد ما نیز در استان به سمت استفاده مطلوب از نظرات و مشورت اعضای شوراها با هدف حل مشکلات و پیشبرد امور استان است و بی شک این تعامل و همفکری هم به نفع مردم و هم به نفع دولت برآمده از مردم خواهد بود.
وی افزود: دولت تدبیر و امید نیز اهتمام ویژه ای به زمینه سازی مشارکت هرچه بیشتر مردم در تصمیم گیری ها دارد.
استاندار فارس، یکی از اولویت های اصلی این استان را ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان دانش آموخته دانست و ادامه داد: بدون تردید تحقق این مهم در گرو جلب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.
رحیمی اضافه کرد: البته سرمایه های کوچک هم می توانند در قالب ایجاد تشکل ها و تعاونی ها به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منجر شود.
وی، با اشاره به فعالیت افزون بر 72 هزار بنگاه اقتصادی در فارس بیان داشت: اگر 10درصد از این بنگاه ها بتوانند در یک دوره زمانی مشخص مثلا تا پایان سال جاری، یک نفر را به ظرفیت اشتغال دائم خود اضافه کنند منجر به ایجاد هفت هزار و 200 فرصت شغلی جدید می شود که رقم قابل توجهی خواهد بود.
استاندار فارس ادامه داد: برای بنگاه هایی که در این مسیر گام بردارند، تسهیلات و تشویق های لازم نیز در نظر گرفته خواهد شد تا از این طریق بتوانیم در یک مدت کوتاه، جهش خوبی در زمینه اشتغال داشته باشیم.
استاندار فارس همچنین با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نظام جمهوری اسلامی در این مدت خدمات ارزنده ای به مردم ارایه کرده و همه ما وظیفه داریم با بیان واقعی این خدمات و اقدامات، ضمن ایجاد امید و انگیزه در مردم، دشمنان انقلاب را نیز مایوس و ناامید کنیم.
رحیمی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب در استان فارس تنها یک کیلومتر راه آهن وجود داشت در حالی که امروز در این استان حداقل 600 کیلومتر راه آهن قابل بهره برداری و بیش از یک هزار و 500 کیلومتر در دست اجرا داریم.
وی ادامه داد: همچنین تا قبل از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، در فارس تنها یک روستا دارای گاز طبیعی بود اما امروز عمده روستاهای بالای 20 خانوار این استان از مزایای گاز بهره مند هستند و تا پایان سال 97 به تمام این روستاها به روش های مختلف گاز رسانی خواهد شد.
او اضافه کرد: در زمینه توسعه امکانات ورزشی، تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی، افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت و دیگر اقدامات نیز ظرف 40 سال گذشته، خدمات ارزشمندی از سوی نظام به مردم ارایه شده است.
رحیمی افزود: البته این به معنای مطلوبیت کامل خدمات رسانی ها و پاسخ تمام مطالبات نیست بلکه هنوز تا نقطه مد نظر مردم و آنچه که در شان آنهاست فاصله داریم که امیدواریم بتوانیم با شتاب بخشیدن به روند خدمات رسانی، در مسیر افزایش رفاه شهروندان گام برداریم.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.