سید علی نقی طبیب لقمانی، دوشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه میدان امام حسین (ع) مترو شیراز در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت خط یک قطار شهری شیراز به طول 24 کیلومتر از میدان احسان تا میدان الله هم اینک ادامه دارد که توانسته بخش قابل توجهی جا به جایی مسافر درون شهری را انجام دهد.
وی ادامه داد: قطعا با اجرا و بهره برداری از سایر خطوط و تکمیل زنجیره قطار شهری شیراز، نقش مترو شیراز در جا به جایی مسافران بسیار پرنگ تر خواهد شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، درباره ایستگاه در دست احداث میدان امام حسین (ع) (ستاد) هم گفت: این ایستگاه در مرکز اداری و تجاری شهر شیراز و تقاطع خطوط یک و 2 مترو شیراز قرار گرفته است.
لقمانی اظهار داشت: بخشی از این ایستگاه که مربوط به خط یک است افزون بر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می شود که تا دهه فجر امسال آماده بهره برداری شود.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز هم گفت: ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) که دارای 6 دروازه است در فضایی به مساحت 30 هزار متر مربع در حال احداث است.
حسن مرادی افزود: برآورد هزینه عملیات اجرایی این ایستگاه بیش از 220 میلیارد تومان است که تاکنون حدود 80 میلیارد تومان هزینه شده و پیش بینی می شود که کل ایستگاه ظرف 2 سال آینده آماده بهره برداری شود.
وی ادامه داد: می کوشیم که همزمان با دهه مبارک فجر امسال بخشی از ایستگاه که مربوط به خط یک است و یک دروازه ضلع شمال غربی میدان در مجاورت استانداری همراه به خط یک به بهره داری برسد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.