استاندار فارس گفت: صادرات تک‌محصولی سبب فشار مضاعف تاثیر تحریم‌ها بر کشور و استان می‌شود.

به گزارش ایلنا، عنایت‌الله رحیمی در بیست و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با بیان اینکه تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت با بخش‌خصوصی یکی از بهترین تصمیماتی است که برای رونق بخش خصوصی اتخاذ شده، گفت: ارسال جمع‌بندی و مباحث این جلسات به شورای گفت‌وگوی کشور می‌تواند از دستاوردهای مهم این جلسات باشد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه شفافیت لازم در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها  مشخص شود، افزود: برای رونق و حرکت به سمت جلو کشور نیازمند عواملی مانند قانون‌زدایی و بخشنامه‌زدایی هستیم چراکه افرادی که در بخش‌خصوصی فعالیت می‌کنند به‌دلیل اینکه روزانه با بسیاری از عوامل مواجه می‌شوند به‌خوبی با مسایل و مشکلات این بخش تسلط دارند می‌توانند گره‌گشای این بخش باشند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قوانین ناسخ و منسوخ در کشور بسیار است بنابراین به کارگیری تجربه‌های فعالان بخش خصوصی می تواند ایرادات بخشنامه ها و موانع موجود  را رفع کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها دولت‌مردان با هدف ارز آوری به داخل کشور مشوق‌ها و امتیازاتی را برای بخش صادرات در نظر می‌گیرند.

استاندار فارس خواستار ایجاد تنوع فعالیت‌های اقتصادی درون کشور شد و گفت: از آنجاکه اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است در نتیجه در این بخش برای کاهش فشار از روی دوش کشاورزی و ایجاد اشتغال نیازمندیم تا تغییراتی را در فعالیت‌هایمان ایجاد کنیم طوری‌که اکثر روستاییان و افرادی که به‌صورت سنتی فعالیت می‌کردند در حال ایجاد تغییر در روش‌های کاری خود هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.