به گزارش ایرنا،رضا بدیعی‌ فرد شنبه 22 دی ماه در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه جهرم افزود: این ترمینال با اعتباری بالغ بر صرف 7 میلیارد تومان و در مساحتی معادل 1500 متر مربع ساخته می‌شود.
وی ابراز کرد: احداث این ترمینال اردیبهشت‌ماه سال جاری با اعتبار 7 میلیارد تومانی کلید خورد و تا خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد.
وی بیان کرد: از آنجا که فضای ترمینالی کنونی فرودگاه جهرم بسیار محدود است و ابنیه آن به 40 سال پیش تعلق دارد و با توجه به برقراری پروازها در فرودگاه جهرم، احداث این ترمینال ضرورت دارد.
بدیعی‌ فرد اظهار کرد: ترمینال جدید فرودگاه جهرم امکان پذیرایی همزمان از 200 مسافر را فراهم می‌کند.
وی گفت: در حال حاضر هفته‌ای 2 پرواز با استفاده از ناوگان ای‌تی‌آر هما در این فرودگاه انجام می‌شود و با توجه به محدودیت‌های دمایی و طول باند کوتاه، این هواپیما از هواپیماهایی است که توان پرواز به فرودگاه جهرم را دارد.
همچنین رحمت‌الله مه ‌آبادی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران 22 دی، از فرودگاه جهرم بازدید کرد.
وی ضمن بررسی وضعیت روند احداث ترمینال این فرودگاه راهکارهای لازم برای تسریع در اجرای پروژه را ارائه داد. مه‌آبادی از سایر پروژه‌ها و بخش‌های مختلف این فرودگاه دیدن کرد و از نزدیک در جریان وضعیت پروژه‌های این فرودگاه قرار گرفت.
در این بازدید غلامحسین باقریان، معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و رضا بدیعی‌فرد، مدیرکل فرودگاه های استان فارس، مه‌آبادی را همراهی کردند.
فرودگاه جهرم که تقریبا به مدت 10 سال غیرعملیاتی بود و متروکه شده بود، سال پیش با صرف حدود 2 میلیارد تومان اعتبار مجددا آغاز به کار کرد.
گردگیری سطوح پروازی، نصب سیستم‌های ناوبری، استقرار واحد ایمنی زمینی شامل دو دستگاه کپسول و یک تانکر، استقرار سیستم سوختگیری هوایی، استقرار پلیس و سپاه، ساخت ساختمان اداری و تجهیز آن، ایجاد زیرساخت‌های آب و برق و گاز و نصب سیستم‌های مخابراتی از جمله اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی فرودگاه جهرم بوده است.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.