به گزارش ایرنا رحیم زارع، عصر پنجشنبه در دیدار با رئیس و دبیر اتحادیه صنف رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز افزود: رونق گردشگری یکی از ضروری ترین مسایل کشور است که مفهوم واقعی آن همانا عدالت در توزیع ثروت است.
وی اظهار داشت: یکی از محورهای اصلی گردشگری در هر کشور، صنعت غذاست و هر چقدر این صنعت تقویت شود به عنوان یک جاذبه مهم می تواند مورد توجه گردشگران به ویژه گردشگران خارجی قرار گیرد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هنگامی که گردشگری وارد یک کشور می شود، علاقه مند است تا با آسایش خاطر و با حوصله از تمام جاذبه های آن کشور دیدن و از غذاهای بومی آن استفاده کند.
زارع ادامه داد: در این مورد ما به عنوان نمایندگان مردم باید از بخش خصوصی که یکی از اصلی ترین متولیان صنعت غذا به شمار می آیند و نقش مهمی در رشد و شکوفایی آن دارند، حمایت کنیم.
نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مهم ترین مشکلات اتحادیه صنف رستوران ها و سفره خانه های سنتی، موضوع مالیات بر ارزش افزوده است که می کوشیم تا واحدهای صنفی رستوران و غذاخوری ها از پرداخت آن معاف شوند.
زارع بیان کرد: معافیت غذا از مالیات بر ارزش افزوده، موجب افزایش تمایل مردم و گردشگران برای استفاده بیشتر از رستوران ها و واحدهای غذاخوری می شود و این موضوع می تواند در اشتغال کشور نیز نقش مهمی ایفا کند.

** نباید بر غذا، مالیات بر ارزش افزوده وضع شود
رئیس اتحادیه صنف رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز هم در این دیدار گفت: غذا به عنوان یکی از سه عامل اصلی حیات بشر همواره مورد توجه متولیان امر بوده و در هیچ جای دنیا بر یک عامل حیاتی مانند غذا، مالیات بر ارزش افزوده وضع نمی کنند.
کوروش صالحی افزود: هم اکنون نزدیک به یک هزار واحد صنفی در شیراز زیر پوشش این اتحادیه قرار دارند و بیش از 10 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
وی بیان داشت: همچنین تقاضا برای حدود یک هزار واحد صنفی دیگر در رسته های مختلف این اتحادیه وجود دارد که با معافیت رستوران ها و سالن های غذاخوری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می توان به ایجاد اشتغال برای 20 هزار نفر دیگر امیدوار بود.
7379 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.