شهردار شیراز معتقد است که پرداختن و معرفی بیشتر بزرگان می‌تواند منجر به توسعه پایدار شهری و شکوفایی اقتصادی شود.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در آیین نکوداشت خواجوی کرمانی بازتعریف سرمایه‌های غنی ادبی، فرهنگی و هنری شیراز را در عرصه مدیریت شهری ضروری دانست و افزود: رویکرد مجموعه مدیریت شهری به شیراز مبتنی بر داشته‌های غنی ادبی، فرهنگی و هنری این شهر با تکیه بر شعار شیراز باید شبیه شیراز باشد است، چون معتقدیم آنچه شیراز را از سایر کلانشهرها متمایز می کند نه ساخته های فیزیکی بلکه فرهنگ و ادب این سرزمین است.

شهردار شیراز یکی از رویکردهای مجموعه مدیریت شهری را رویدادمحوری دانست و گفت: با برگزاری رویدادهای فرهنگی همچون آیین نکوداشت یادروز خواجوی کرمانی تلاش داریم شیراز را به شهر برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی و گردشگری تبدیل و اقتصاد این کلانشهر را متحول کنیم. برنامه پنج ساله شیراز نیز بر این نقطه کانونی تمرکز دارد که شیراز به شهر برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم طی سال‌های آتی این آیین را به صورت گسترده تر و در سطح ملی و بین المللی برگزار کنیم.

شهردار شیراز با اشاره به حضور شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری کرمان در این آیین گفت: درصدد هستیم تفاهم نامه ای به منظور توسعه روابط فرهنگی شیراز و کرمان منعقد کنیم و روابط این دو کلانشهر را بیش از پیش بسط دهیم.

اسکندرپور خطاب به حاضرین در این آیین تاکید کرد: شیراز با توجه به ارزش های درونی و بیرونی، هم اکنون نیز یک هویت ملی برای ایران و یک نام بلند آوازه برای جهان است  و به تمامی نیک اندیشانی که به فرهنگ، تاریخ، ادب و هنر عشق می ورزند، تعلق دارد.

شهردار شیراز ضمن تشکر از حضور فرهنگ‌دوستان و هنرمندان در آیین نکوداشت خواجوی کرمانی عنوان کرد: خواجوی کرمانی دیگر مهمان شیراز نیست بلکه خود صاحبخانه است و جزء داشته های غنی این کلانشهر و سرمایه عظیم فرهنگی آن محسوب می شود. این شهر با خواجوی کرمانی دلپذیرتر شده و گنجمان، دیارمان و خاکمان را خواستنی تر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.